משטרת התנועה (צילום: חדשות)
"טס" לקורס נהיגה מונעת, ארכיון (חדשות 2) | צילום: חדשות

שוטרי אגף התנועה באזור השרון עצרו תושב רמת גן שנהג בכביש החוף סמוך למחלף נתניה במהירות של 139 קמ"ש – 49 קמ"ש מעל המהירות המותרת בכביש זה. לכאורה, מדובר באירוע שגרתי במשטרת התנועה, אך התירוץ לעבירה השאיר את השוטרים פעורי פה: הנהג מיהר לקורס נהיגה מונעת אליו הוזמן בעקבות עבירות תנועה שביצע.

"לאחר שהתחלתי לרשום את פרטיו של הנהג הבהרתי לו כי רישיונו עלול להיפסל בעקבות המהירות הגבוהה שבה נסע, ואז הוא מילמל שאינו יודע איך יסתדר עם הלימודים", סיפר לחדשות 2 באינטרנט פקד דודי בלה שטיפל באירוע. "התעניינתי ושאלתי אותו באיזה סוג של לימודים מדובר והוא סיפר שהוא בדרכו לקורס נהיגה מונעת ונסע במהירות מחשש שיאחר".

אך בכך לא תם הסיפור. כשהבין הנהג שקצין המשטרה עומד לשלול את רישיונו, החל להתחנן שיבטל את רוע הגזרה כיוון שלא תהיה לו יכולת להגיע לשיעורים הבאים בקורס הנהיגה המונעת. בבירור נוסף שערך השוטר, גילה להפתעתו שלנהג 9 עבירות קודמות, והאחרונה שבהן היא נהיגה במהירות מופרזת שביצע רק לפני 8 חודשים.

למרות תחנוניו של הנהג, נראה שייאלץ להשתמש בתחבורה ציבורית בחודש הקרוב ובהמשך יוגש נגדו כתב אישום. "לא בכל מקרה שוללים את רישיונו של הנהג", הוסיף פקד בלה. "מדובר בעבירות של 41 קמ"ש מעל המהירות המותרת בדרך בין-עירונית ובשילוב מכלול של גורמים כגון: מספר הרשעות קודמות, סוג העבירות והתרשמות כללית מהנהג".