_OBJ

העבריין שלום ימיני טען לאורך כל הדרך שלא הוא נהג בג'יפ ה"לנד קרוזר" שהרג את מיטל אהרונסון ופצע פצעים קשים את חברתה, מלי יזדי. אתמול גם הפוליגרף הצביע על כך.

בהוראת בית המשפט, בוצעה אתמול הבדיקה בבית המעצר אבו כביר. ימיני נשאל שלוש שאלות: "האם נהגת בג'יפ לנד קרוזר שחור בעת התאונה בה נהרגה מיטל אהרונסון?", ימיני השיב בשלילה. "האם אתה משקר בגרסתך שלא נהגת בעת התאונה בה נפגעה מיטל?", ימיני שוב השיב בשלילה. "האם בעת התאונה בה נפגעה מיטל אהרונסון ישבת בג'יפ ליד הנהג?", ימיני השיב בחיוב.

ממצאי הבדיקה חד משמעיים: "הנבדק הגיב תגובות המעידות על אמירת אמת בשאלות הרלוונטיות". פרקליטו של ימיני, מוטי כץ, אמר לחדשות 2 כי "אנחנו כמובן נעמיד את כל סרטי הבדיקה לרשות משטרת ישראל, ונשמח אף אם משטרת ישראל תבצע בדיקה מטעמה, מה שהוצע לה כבר בשלבים הראשונים של החקירה.

הקו הזה של ימיני ופרקליטיו אינו חדש. מאז הסגיר את עצמו, ובמהלך ימי החקירה, שב ימיני וביקש להיבדק בפוליגרף. המשטרה והפרקליטות לא קיימו את הבדיקה. "תוצאות הבדיקה והליך הבדיקה עומדים לבקרה מלאה הן של הפרקליטות והן של משטרת ישראל, לרבות סרטי הבדיקה", הוסיף עו"ד כץ.

רק בשבוע שעבר התרצתה הפרקליטות, הסירה את התנגדותה, ובית המשפט הוא זה שהורה על קיום הבדיקה. "אני מניחה שאת הקרקס הזה יהיה אפשר לקעקע בבוא הזמן", אמרה בתגובה ליאורה אהרונסון, אמה של מיטל ז"ל שנהרגה בתאונה. "פוליגרף ממילא לא קביל. בפוליגרף אפשר לרמות, ואני מניחה שבן אדם ברמה הירודה ביותר, כמו שהוא נמצא בה, יודע איך לרמות את הפוליגרף ולהטות את הפוליגרף לטובתו".

בחקירה הזאת אימצה הפרקליטות את גרסתו של הצעיר השני שהיה בג'יפ, שי סימון. סימון סיפר לחוקרי המשטרה כי הוא זה שנהג תחילה ב"לנד קרוזר", ושימיני ישב לצידו, אולם לדבריו, במהלך הנסיעה הם החליפו מקומות וימיני אחז בהגה בזמן התאונה.

לטענת הפרקליטות, תיק החקירה גדוש בראיות נוספות, התומכות בגרסתו של סימון. "הגרסה לפיה שלום ימיני נהג ברכב היא גרסה הזויה", הוסיף פרקליטו של ימיני. "לא רק שהראיות הן ראיות רופפות, אלא שבדיקה רצינית ומעמיקה הייתה מובילה לאותה מסקנה ללא בדיקת הפוליגרף".

בין שימיני נהג בג'יפ ובין שלא, בפרקליטות הבהירו כי שניים שעלו לרכב שיכורים והיו אדישים לגורלן של צעירות בהן פגעו, צריכים לעמוד לדין באשמת הריגה. אין מחלוקת שגם אם ימיני לא נהג בג'יפ, הוא עלה עליו שיכור ונמלט אחרי התאונה.