מטח יריות החריד אמש את השקט של רחוב נחלת צבי בפתח תקווה: גבר בשנות השלושים המוקדמות לחייו ירה באשתו ובחברו ולאחר הירי ניסה להתאבד.

שוטרי תחנת פתח תקווה הגיעו לבניין לאחר שהוזמנו על ידי תושבי הרחוב. כאשר נכנסו לבניין גילו גופת אישה בשנות העשרים המאוחרות לחייה, פצועה באורח קשה. כאשר טיפסו לקומה הרביעית גילו גופה של גבר כבן 28 שרועה בפתח הדירה, נטולת רוח חיים, ובתוך הדירה פצוע ראש קשה.

האישה, שלמרות מצבה הקשה היתה בהכרה, גוללה בפני הצוות הרפואי את שהתרחש מוקדם יותר באותו הערב. מחקירה ראשונית עולה כי הבעל ואשתו היו מצויים בסכסוך גירושין. עם רדת הערב, הזמינה האישה זוג חברים לביתה כשבעודם יושבים בסלון הגיע הבעל במפתיע אל הבית.

זוג החברים רצה להשאיר את הזוג המסוכסך לבד. כמה רגעים לאחר שיצאו מן הדירה נשמע צרור של 3 יריות ולאחריו 2 נוספות. בני הזוג נבהלו למשמע הירי והגבר אץ למעלה. ברגע שהגיע לפתח הדירה נורה גם הוא. השלב הבא היה ניסיון התאבדות של היורה, אך למרות שהפרמדיקים של מד"א תיארו פגיעת ראש קשה כתוצאה מהירי העצמי, הצליח האיש לשרוד ופונה במצב אנוש לבית החולים בלינסון.

"הוא היה אדם נורמטיבי לחלוטין"

מייד לאחר הירי התקבצו מסביב לבניין עשרות שכנים, מעט חברים והרבה סקרנים. "הוא היה אדם נורמטיבי לחלוטין", סיפר מנהל המשמרת בחברת האבטחה בה עבד היורה, "אני לא מאמין שקרה כזה דבר", אמר ותפס את ראשו.

השכנים שהתגודדו מחוץ לבית המשפחה סיפרו כי ייתכן מאוד כי הרצח בוצע על רקע רומנטי:"מאז שנפרדו ראיתי אותה מסתובבת עם גבר אחר", סיפר אחד השכנים, "ופעם אחת אפילו ראיתי שבעלה תפס אותה".

שמו של הנרצח הותר הבוקר לפרסום: אנדריי מטוסוב, בן 28, תושב רמת גן. בשלב כה טרי לאחר הרצח, עדיין רב הנסתר על הגלוי ולא ברור מה הביא את הגבר הצעיר לבצע מעשה כה קיצוני. בראיון לתקשורת סיפר סגן מפקד המחוז מוריס הרוש כי בדירה היה אי-סדר שייתכן מאוד שמעיד על תקיפה. עוד הוסיפה המשטרה כי הפרשה תמשיך להיבדק.