החורף האמיתי הגיע לכאן סוף סוף: שטפונות באזור ים המלח, ברד בהרי ירושלים ואפילו שלג בחרמון. אבל מבקרים שהגיעו לפתח אתר החרמון התאכזבו לגלות שהוא בכלל סגור. הסערה לא אפשרה לפתוח אותו. "נסענו לפה שעתיים, והוא סגור", אמר מבקר אחד. "זה לא כל כך נעים לראות גן סגור", אמר אחר.

בשל תנאי מזג האוויר הקשים נסגר כביש 90 ממחסום דרגות לכיוון דרום. הכביש נסגר עקב הצפות בנחל חבר, הנמצא דרומית לעין גדי. שמונה יחידות חילוץ של מערך הכיבוי וההצלה הוכנסו לכוננות על מנת לתת סיוע במידת הצורך כאשר הם מצויידם בסירות גומי וחבלים צפים. למרות הגשם שלא מפסיק לרדת אנשי הכוננות של היחידות עדיין מובטלים.

הירושלמים אמנם לא יזכו לשלג במערכת החורפית הנוכחית, מאחר והטמפרטורות באזור הבירה היום עומדות על חמש מעלות, אך חלקם התעוררו לבוקר לבן. בפסגות הרי ירושלים נערם ברד בכמות מרשימה והצליח לרגש בכל זאת כמה מהתושבים המקומיים. 

ברד בנווה אילן (חדשות 2) (צילום: חדשות 2)
בירושלים נאלצו להסתפק בברד | צילום: חדשות 2

הגשם הכבד צפוי לשפר את מפלס הכנרת ועד 8:00 בבוקר ירדו במצפה חרשים שבגליל 50 מילימטרים של גשם, בצמח שבכנרת 20 מילימטרים, בבית דגן 33 מילימטרים, בנגבה שבעה מילימטרים ובירושלים שנצבעה לבן, אך לא משלג, אלא מכמויות ברד שנערם, ירדו 30 מילימטרים עד שעות הצהריים.

שלג בחרמון

אמש, בשעות הערב נכנסה לישראל חזית גשומה ומזג האוויר הנוכחי יישאר כזה במשך כל היום. השיא אומנם כבר עבר, אך אחר הצהריים תהיה התחזקות של המערכת החורפית, במיוחד באזור הצפון. מחר המערכת החורפית תמשיך ללוות אותנו וירדו כמויות של גשם, אך הוא יהיה פחות חזק.

קשת בענן (אביב אברמוביץ') (צילום: אביב אברמוביץ')
קשת ברעננה, היום | צילום: אביב אברמוביץ'

בחרמון, בו יורד היום שלג ימשיכו הפתיתים הלבנים לרדת גם מחר. גם תושבי צפון רמת הגולן יהנו מהפתיתים הלבנים. לדאבוננו, תושבי צפת, בה נמדדו שש מעלות, צפויים להתאכזב והם ייאלצו לקוות לשלג בהזדמנות אחרת.

ביום שני ימשיך הגשם לרדת בשעות הבוקר ועד הצהריים ובצפון ייתכן שימשיך לרדת גם ביום שלישי. ביום רביעי כבר יהיה פחות מעונן והטמפרטורות יעלו. מערכת חורפית צפויה גם בסוף השבוע הבא.

צילמתם שלג בצפון? שטפונות בדרום? נזקים של מזג האוויר? שילחו לנו למספר 2222 מטלפון סלולרי

או למייל שכתובתו: contact@news2.co.il