פרס מבקר חייל פצוע (צילום: לע"מ)
פרס מבקר חייל פצוע | צילום: לע"מ

נשיא המדינה שמעון פרס בא היום לתמוך ולעודד את החיילים, פצועי המבצע בעזה וביקר את החיילים בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

"נלחמתם בגבורה בעזה והיום אתם נלחמים כדי להבריא בבית החולים", אמר פרס לחיילים והוסיף כי "המבצע מעורר התפעלות מהצד האנושי שלו. שמעתי סיפורי גבורה וחברות המרגשים אותי עד מאוד".

הנשיא שוחח עם סמג"ד גדס"ר גולני, רועי לוי, שנפגע אתמול בערב מרסיס. לוי ביקש ממנו להעביר למדינאים מסר ברור מהחיילים: "הדרג המדיני חייב להבין כי את מה שמתחילים חייבים לסיים, אסור להפסיק את הלחימה בעזה". הנשיא השיב ללוי כי "הקרב עם חמאס הוא קרב צודק ובלתי נמנע".

פרס והנס הרפואי

לאחר מכן נפגש פרס עם החייל נתנאל וייצמן מקרית גת, שנפצע קשה מרסיס בליבו וניצל בנס. רופאו, פרופסור גידי סהר תיאר לנשיא את הטיפול הרפואי שהציל אותו. "נכנסנו לעזה והלכתי מקדימה", סיפר וייצמן לנשיא. "נחתו לידינו פצמר"ים ועד שהספקתי להזהיר את החיילים, נפגעתי בעצמי. הייתי בהכרה מלאה ולא הצלחתי לדבר מיד ולבקש עזרה". פרס השיב לו "מספרים לי שאתה נס רפואי. הנס שלך מראה שמה שבטוח הוא שיש לך לב טוב."

"היקף הפצועים עד כה מעיד על כך שצה"ל התכונן כראוי למלחמה ומצליח למנוע פגיעות בחיילים. ניכר כי צה"ל עושה עבודה בלתי רגילה", הוסיף נשיא המדינה. "צר לי שהפלסטינים אינם בוחלים באמצעים, אין להם שום כבוד לחיי אדם ובעיקר לחייהם של ילדים ונשים שמהווים מגן אנושי למחבלים הפחדנים של חמאס שמסתתרים מתחת לאדמה".

"אני מקווה שהשלום יבוא ממילא והחמאס יתחיל להבין את מחיר השטויות שהוא עושה. עזבנו פעם אחת את עזה, אנחנו לא מתכוונים להשתלט עליה שוב", אמר הנשיא.