בין 33 הפצועים בתאונת האוטובוס הקשה בתולדות המדינה סמוך לאילת גם נהג האוטובוס, שמאושפז בבית החולים יוספטל בעיר. מצבו של הנהג קשה, והוא ייחקר ברגע שניתן יהיה לגבות ממנו עדות. בהתהפכות האוטובוס לתוך תהום בכביש 12 נהרגו 25 נוסעים – תיירים מסנט פטרסבורג ברוסיה.

מעדויות ראשונות עולה שהנהג, תושב מרכז הארץ, יצא לעקיפה מסוכנת של אוטובוס אחר, וכשעשה את דרכו חזרה לנתיב הוא איבד שליטה, סטה ממסלולו והידרדר לוואדי, תוך שהוא פורץ את מעקה הבטיחות בצד הכביש.

"התאונה נגרמה מנהיגה רשלנית של הנהג במקום קשה לנסיעה, בפיתולים חדים מאוד, שמתבקש לנסוע שם בזהירות רבה", אמר תנ"צ דני חן, סגן מפקד מחוז הדרום של המשטרה. "הוא לא נקט בזהירות, הידרדר לתהום והנוסעים עפו דרך החלונות. התגלה כאן מחזה מזעזע". מבדיקה שנעשתה עולה כי לנהג 22 הרשעות קודמות.

כעשרה פצועים בדרגות פציעה קשות פונו מבית החולים באילת לבתי חולים במרכז הארץ, בהם תל השומר, אשר ערוך לקליטת מספר רב יותר של נפגעים ובעיקר לטפל בפצועים בדרגות קשות. הם הוטסו באמצעות מטוס הרקולס לשדה התעופה הצבאי בלוד.

הליך זיהוי ארוך

הליך זיהוי ההרוגים צפוי להיות ארוך ולהימשך מספר ימים, מכיוון שמדובר באזרחי חוץ. חוקרי המחלקה לזיהוי פלילי יגיעו למכון לרפואה משפטית באבו כביר, שם ייקחו דגימות מהגופות. בעזרת האינטרפול הם יפנו למשפחות ההרוגים בחו"ל, בבקשה שיעבירו לישראל דגימות שיניים ודי-אן-איי, אליהם יוכלו להשוות את הנתונים כדי להשלים את הזיהוי. מדובר בתהליך מורכב מאוד שכן האוטובוס נשרף בחלקו, וחלק מהגופות ניזוקו.

בין הנוסעים שהגיעו בטיסה מסנט פטרסבורג היו 55 סוכני נסיעות שהגיעו לישראל כדי להכיר מקרוב את מוקדי התיירות באילת. הם טסו מרוסיה לשדה התעופה עובדה, ומשם עשו את דרכם לאילת. באופן טרגי אירעה התאונה לאחר פחות משעתיים מרגע שהגיעו לארץ. בין הנוסעים היו גם משפחות עם ילדים.

בחברת התיירות "טראוול לוקס" שאירגנה את הנסיעה של התיירים סירבו, בשלב זה, להגיב לפניית חדשות 2 באינטרנט.

במד"א פתחו מרכז מידע למשפחות התיירים המעורבים בתאונת האוטובוס והמתגוררים בחו"ל כדי לקבל מידע על מצב יקיריהם. המרכז מאויש בדוברי רוסית. מספר הטלפון: 97237344013.

במשרד החוץ פתחו מוקד מיוחד למשפחות הנפגעים בתאונה שמספרו: 02-6664358. מספר החירום בבית החולים יוספטל באילת: 12-55-175

מומחה: לנוסעים לא היה סיכוי