עם חלוף השעות מאז התאונה הקטלנית בכביש 12 בדרום מתגלים עוד ועוד פרטים על סיבת התאונה: הבוקר מתברר כי ייתכן וניתן היה למנוע את הידרדרותו של האוטובוס לתהום.

מהנדס התנועה דוד נמרי, שביקר הלילה במקום ביוזמת העיתון מעריב, אומר כי מעקה הבטיחות שפרץ האוטובוס לא היה תקין, ואילו היה מתוחזק כהלכה היה מצליח לבלום את האוטובוס ולמנוע את הדרדרותו.

בתאונה המחרידה אמש נהרגו 25 בני אדם. בבתי החולים עדיין מאושפזים 27 מפצועי התאונה הקטלנית, רובם סובלים מפגיעות ראש, חזה, עמוד השדרה ואגן. בבית החולים תל השומר מאושפזים 6 פצועים, בסורוקה 9 נשים במצב קשה מאוד, אחת מהן במצב אנוש.

בסך הכל, מצבם של 13 מהפצועים מוגדר קשה עד קשה מאוד, אחד במצב בינוני – קשה, 6 במצב בינוני, 4 במצב קל – בינוני, ושלושה במצב קל. נהג האוטובוס מאושפז במצב קל –בינוני בבית החולים בילינסון.

נהג האוטובוס השני: "לא היה שום עימות"

רמי וזאנה, נהג האוטובוס שנסע מאחורי האוטובוס שנפל לתהום, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל "לא היה שום עימות בינינו".

"נפגשנו לראשונה במחסום אבל לא דיברתי איתו בכלל, אני לא דובר רוסית. אני נכנסתי לכיוון הבטונדות במחסום והוא התחיל לצפור לי, אבל כבר נסעתי, מה אני אסע רברס?" , סיפר וזאנה.

הדיווחים לפיהם בין שני הנהגים התקיים מירוץ – אינם נכונים לטענת וזאנה. "אם גלפורד התעצבן, הוא התעצבן לבד. נסעתי בנתיב שלי וירדתי את הירידות המפותלות בזהירות על 40 קמ"ש. הוא היה מאחורי והרגשתי שהוא רוצה לעקוף אבל לא עשיתי לו דווקא – זה באמת כביש מסוכן".

"אם הוא היה נשאר במסלול שלו אני לא מאמין שהיה קורה משהו. הוא ניסה לחזור ולא הצליח כי הוא נדבק למעקה", הוסיף וזאנה. "אני לא ניסיתי לעשות לו כלום, אני לא משחק בכביש ואני בטוח שהוא נסע יותר מ- 70 קמ"ש".

בתום הראיון הדגיש וזאנה כי בכביש עצמו לא היה עימות: "בירידות נסעתי לאט ואולי הוא חשב שאני עושה לו דברים בכוונה אבל ככה אני נוהג שם כבר שנים".

מופז: "תוצאה של בריונות עבריינים"

בתאונה נהרגו עשרים וחמישה סוכני נסיעות מרוסיה שהגיעו לביקור באתרים בישראל. ובמשטרה אומרים כי הם בודקים את הגרסה לפיה ויכוח בין נהגי שני האוטובוסים, הוא שהוביל לתאונה.


"התאונה הזו היא תוצאה של בריונות של נהגים", סיפר אמש (שלישי) שר התחבורה שאול מופז, שהגיע אל זירת התאונה. לדבריו, ויכוח בין שני נהגי אוטובוס התלהט על הכביש והתפתח לקרב עקיפות שהסתיים בתהום במותם של 25 תיירים ופציעתם של 30.

על פי מופז, שני נהגי האוטובוס שנסעו על הכביש הדרומי התווכחו ביניהם מי יעבור ראשון במחסום הצפוני בכביש עובדה-אילת. הוויכוח הזה המשיך תוך כדי ניסיונות עקיפה. כתוצאה מניסיון עקיפה בעקומה חדה, איבד נהג האוטובוס את השליטה והידרדר אל התהום.

"אין בעיות תשתית בכביש", קבע מופז חד משמעית, וכהוכחה לכך ציין שבשש השנים האחרונות הייתה בכביש תאונה אחת בלבד.

מזירת התאונה המשיך שר התחבורה אל בית החולים יוספטל באילת, שם מאושפזים עדיין חלק גדול מהפצועים. מופז גם שוחח בטלפון עם שר התחבורה הרוסי, איגור לויטין, עדכן אותו על פרטי החקירה הידועים עד כה והביע צער ותנחומים על הנפגעים בתאונה. השרים סיכמו להמשיך בעדכונים הדדיים.

לויטין עדכן את השר מופז כי בכוונתה של ממשלת רוסיה לשלוח לישראל מטוס אשר ישיב את הפצועים ואת גופות ההרוגים לרוסיה. המשלחת של אנשי מקצוע וקרובי המשפחה תגיע היום לארץ.