מכת כלבת בדרך? (צילום: GETTYIMAGE)
בהלת כלבת בגולן | צילום: GETTYIMAGE

שני מקרי כלבת שהתגלו ברמת הגולן בימים האחרונים הביאו להיסטריה בקרב התושבים שמיהרו לשירותי הבריאות על מנת להתחסן ולעבור בדיקות.

מבית החולים זיו בצפת נמסר כי עד עתה הגיעו לחדר המיון 17 תושבים שלטענתם היו במגע עם הכלבים החולים. עוד כ-20 בני אדם צפויים לעבור את החיסון בזמן הקרוב. "אנו צופים וערוכים להגעה של עוד עשרות אנשים בפרק הזמן קרוב", אמר לחדשות 2 באינטרנט ד"ר עמר חוסיין מנהל חדר המיון בזיו.

הדאגה החלה לאחר ששני כלבים מתים נגועים בכלבת נמצאו אתמול והיום. כלב אחד נמצא ביישוב מסעדה ברמת הגולן וכלב נוסף נמצא לא הרחק משם, בעין זיוון. בשני המקרים מדובר בכלבים משוטטים שידוע בוודאות כי נשכו כלבים נוספים בלהקתם והיו במגע עם כלבי בית.

בעין זיוון ידוע בוודאות כי תלמידי בית ספר סמוך ליטפו את הכלבים. בנוסף, קבוצת תלמידים שהגיעו ממרכז הארץ הייתה גם כן במגע עם הכלבים.

אירוע חריג

"זה אירוע חריג מבחינת כמות האנשים שיש צורך לבדוק", אמר לחדשות 2 באינטרנט ד"ר חיים דר, ראש נפת כינרת וצפת במשרד הבריאות. "אנחנו מדברים על עשרות אנשים שהיו במגע עם הכלבים האלה".

בעקבות המקרים הללו קרא משרד הבריאות לכל מי שהיה במגע כלשהו עם הכלבים או עם כלבים שייתכן והיו בקשר עם אותם כלבים במהלך חודש ינואר לגשת בדחיפות לבדיקה. אי מתן חיסון וטיפול בטווח זמן מידי מההידבקות במחלה עלול להוביל לתוצאות קטלניות.

במקביל, השירותים הווטרינרים ברמת הגולן יצאו למבצע רחב היקף ללכוד את כלל הכלבים המשוטטים באזור שייתכן ונדבקו במחלה.