סקר לגבי המועמדים לראשות הממשלה והבטחון (צילום: פאנלס)
ממצאי הסקר | צילום: פאנלס

אז על מי אתם, לקראת הבחירות ההולכות וקרבות, סומכים יותר שיטפל בבעיות הביטחון שלנו? מסקר שנערך עבור חדשות 2 באינטרנט על ידי מכון המחקר פאנלס עולה שנתניהו ולבני מובילים בנושא הביטחון, בעוד דווקא שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, אהוד ברק, נותר הרבה מאחור.

41% מ-500 הנשאלים בסקר, שמהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל, נתנו את אמונם ביו"ר הליכוד בנימין נתניהו. עוד עולה מהסקר שלציפי לבני אין רק תדמית נקייה, אלא גם ביטחוניסטית: 37% מן המשיבים ענו כי יו"ר קדימה היא המועמדת המועדפת עליהם בענייני ביטחון.

ברק בפוזה צבאית במיוחד. המנצח הגדול (צילום: אריאל חרמוני, חדשות)
שר הביטחון ברק, ארכיון | צילום: אריאל חרמוני, חדשות

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה, כאמור, נשאר מאחור. רק 22% מכלל הנשאלים ענו שהם חושבים שברק הוא התשובה לבעיות הביטחון של ישראל.

השמאל עם לבני

כשמחלקים את אחוזי ההצבעה לשלושת המועמדים לצדדים השונים במפה הפוליטית - ימין, מרכז ושמאל עולה תמונה מעניינת. 47% מהאנשים שענו "ציפי לבני" לביטחון, מגדירים עצמם כשייכים לשמאל. לבני קיבלה את רוב הקולות שלה, 51% מאנשי המרכז וגם 18% מאנשי הימין.

בנימין נתניהו, כצפוי, סוחף את הימין, כאשר 75% מהקולות שלו הגיעו משם. נתניהו קיבל גם את תמיכתו של המרכז עם 21%, ואפילו של השמאל עם 9% לטובתו.

התפצלות הקולות אצל ברק צפויה, אך מפתיע שמתוך כלל האנשים שענו "ברק" - רק 44% שמאלנים, פחות מהאחוז שענו "לבני". שר הביטחון ויו"ר העבודה קיבל גם את תמיכת המרכז עם 28%, וקצת מקולות הימין עם 7% בלבד.

להצטרפות לפאנל המשיבים

לכל הסקרים של חדשות 2