חמישה ימים לבחירות 2009: כל קול חשוב למפלגות הקטנות, ועכשיו, יודעים במפלגות הקטנות, זו ההזמנות האחרונה לקבל עוד כמה קולות שיקבעו כמה ח"כים יכהנו מטעמן בכנסת הקרובה, או לחלקן - האם הן יעברו את אחוז החסימה.

בסקר של מכון הסקרים פאנלס שנערך היום עבור ערוץ הכנסת, ש"ס הולכת ומתבססת כמפלגה החמישית בגודלה, עם 10 מנדטים. אחריה, ומן הצד השני של הקשת הפוליטית, נמצאת התנועה החדשה-מרצ עם שישה מנדטים.

הסיעה החרדית אשכנזית "יהדות התורה" מקבלת חמישה מנדטים, האיחוד-הלאומי עם ארבעה מנדטים, הבית היהודי מתבסס עם שלושה מנדטים, חד"ש מתחזקת במנדט אחד ומקבלת ארבעה מנדטים. רע"מ-תע"ל מקבלת שלושה מנדטים, בל"ד מקבלת שני מנדטים ומפלגת הירוקים שעדיין לא ידוע עם תצליח סוף סוף להיכנס לכנסת, בסקר הזה לא עוברת כלל את אחוז החסימה.

החל מארבעה ימים לפני הבחירות אוסרת ועדת הבחירות על פרסום סקרים העשויים להטות את דעת הבוחרים. חדשות 2 באינטרנט מרכזים בעבורכם את השינויים המרכזיים שעברו על ארבע המפלגות הגדולות במהלך כחודשיים בהם נערכו סקרים על ידי מכון המחקר פאנלס.

מפלגת ש"ס: בשיא כוחה עמדה מפלגתו של אלי ישי והרב עובדיה יוסף על 11 מנדטים. אולם היא החלה לאבד קולות, וב-1 בינואר עמדה על שמונה מנדטים בלבד. בהמשך היא חצתה שוב את קו ה-10 והתנדנדה רוב הזמן בין 10 ל-11 מנדטים.

התנועה החדשה-מר"צ: במשך שלושה סקרים רצופים עמדה התנועה החדשה מרצ על שבעה מנדטים, אולם מהשבוע השני של ינואר החלה המפלגה לאבד קולות וירדה לחמישה מנדטים. במשך מספר סקרים היא התנדנדה בין חמישה לשישה מנדטים.

מפלגת יהדות התורה: לאורך כל הסקרים התנדנדה המפלגה בין ארבעה לשישה מנדטים. כאשר רוב הזמן עמדה על חמישה מנדטים.

מפלגת האיחוד הלאומי: התנדנדה בין שלושה מנדטים לחמישה, אולם רוב הזמן התבססה על ארבעה מנדטים.

מפלגת הבית היהודי: עם תחילת הסקרים עמדה המפלגה על שישה מנדטים, אולם אט אט היא החלה לאבד את כוחה. ב-22 בדצמבר היא ירדה במנדט אחד לחמישה מנדטים. בראשית ינואר היא התדרדרה לשני מנדטים וב-26 בינואר לא הצליחה כלל לעבור את אחוז החסימה. החודש התייצבה המפלגה והתבססה על שלושה מנדטים.

מפלגת רע"מ-תע"ל: ועדת הבחירות המרכזית פסלה את המפלגה מהשתתפות בבחירות לכנסת ה-18, אולם בית המשפט העליון ביטל את ההחלטה. ייתכן והמחלוקת סביב המפלגה גרמה לה לאט לאט להתרומם. סקר מה-2 בפברואר מנבא לה ארבעה מנדטים, המקסימום שקיבלה המפלגה, אך בסקר האחרון היא שוב ירדה במנדט. המפלגה ידעה סקרים בהם קיבלה שני מנדטים בלבד, ואפילו סקרים בהם כלל לא עברה את אחוז החסימה.

מפלגת חד"ש: המפלגה עמדה בשיאה על חמישה מנדטים, אולם בהמשך התייצבה על ארבעה מנדטים וככל שהסקרים התקרבו אל מועד הבחירות ירדה המפלגה בסקרים לשלושה מנדטים. בסקר האחרון חיזקה את כוחה והתווסף לה עוד מנדט.

מפלגת בל"ד: המפלגה החלה את דרכה עם שלושה מנדטים והתנדנדה במשך זמן מה בין שניים לשלושה מנדטים. בסקרי שלוש השבועות האחרונים היא התייצבה על שני מנדטים בלבד.

מפלגת הירוקים: זו עשויה להיות הפתעת הבחירות באם תעבור את אחוז החסימה. בראשית דצמבר הפתיעה המפלגה עם שלושה מנדטים. בהמשך היא ירדה לשני מנדטים, חזרה לשלושה ואפילו בחלק מהסקרים כלל לא הצליחה לעבור את אחוז החסימה. לקראת הסקרים האחרונים התבססה המפלגה על שני מנדטים ועתה נותר לראות האם אחרי שנים של ניסיונות יצליח פאר ויסנר להכניס את מפלגתו אל משכן הכנסת.