סקר סוף השבוע (צילום: חדשות 2)
ביבי ולבני : צמוד צמוד | צילום: חדשות 2

עיתוני סוף השבוע מפרסמים הבוקר את הסקרים האחרונים שלהם לקראת בחירות 2009 שיתקיימו בעוד ארבעה ימים. מהסקרים עולה כי בבחירות הקרובות אולי לא כל עם ישראל ילך להצביע אך הקרב על ראשות הממשלה בהחלט פתוח.

הסקרים של הארץ וידיעות אחרונות נותנים לבנימין נתניהו פער של 2 מנדטים ובסקר שמפרסם עיתון מעריב הפער בין בנימין נתניהו וציפי לבני 96 שעות לפני הבחירות עומד על 3 מנדטים. כך או כך מסתמן לנו קרב צמוד שילך עד הסוף.

בסקר המנדטים שערך עיתון מעריב מקבל בנימין נתניהו 26 מנדטים, ציפי לבני זוכה ל-23 מנדטים, המפלגה השלישית בגודלה על פי סקר זה היא ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 19 מנדטים, והמפלגה הרביעית בגודלה היא מפלגת העבודה עם 17 מנדטים.
על פי סקר זה שנערך על ידי מכון טלסקר ונשאלו בו מעל 1.000 ישראלים מפלגת הגימלאים נכנסת לכנסת ה-19, ולעומת זאת מפלגות הירוקים ועלה ירוק לא עוברות את אחוז החסימה.

על פי הסקר של ידיעות אחרונות ומינה צמח הפער קטן עוד יותר. 2 מנדטים בסך הכל מפרידים בין מפלגות הליכוד וקדימה.
בסקר זה בנימין נתניהו והליכוד זוכים ל-26 מנדטים בעוד שמפלגת קדימה וציפי לבני מקבלים 23 מנדטים. מיד אחריהם עם 19 מנדטים צופים אביגדור ליברמן וישראל ביתנו, והמפלגה הרביעית בגודלה, גם בסקר זה היא מפלגת העבודה עם 16 מנדטים.

בעיתון ידיעות אחרונות מראים את חשיבות הקולות הצופים. על פי הערכות יותר מרבע מליון בעלי זכות הצבעה טרם החליטו למי יצביעו.
מהסקר עולה כי בניגוד לצפי בעיתון מעריב מפלגת הגימלאים לא עוברת את אחוז החסימה וכמוה גם מפלגתו של גיל קופטש, עלה ירוק ומפלגת הירוקים לא עוברות את אחוז החסימה.

גם בעיתון הארץ הפער הוא דומה ועומד על הבדל של 2 מנדטים בין נתניהו ללבני.
בסקר זה זוכים בנימין נתניהו והליכוד ל-27 מנדטים וציפי לבני וקדימה זוכים ל-25 מנדטים, שוב, צמוד צמוד.
על פי סקר זה 15% מקהל הבוחרים עדיין מתלבט למי להצביע והמפלגה השלישית בגודלה, גם כאן היא ישראל ביתנו עם 18 מנדטים, אחריה מפלגת העבודה עם 14 מנדטים.
גם מסקר זה, שנערך על ידי חברת דיאלוג עולה כי מפלגת הגימלאים, מפלגת עלה ירוק והירוקים לא יזכו להיכנס בכנסת ה-19.