סקר מנדטים 29.1 (צילום: פאנלס)
סקר פאנלס | צילום: פאנלס

מפלגת קדימה ממשיכה לרדת בסקרים: לפי סקר שנערך עבור ערוץ הכנסת על ידי מכון המחקר פאנלס, 12 ימים בלבד לפני הבחירות - קדימה תקבל רק 23 מנדטים, לעומת הליכוד שקיבל בסקר 29 מנדטים.

23 המנדטים של קדימה הם ירידה של מנדט אחד לעומת הסקר הקודם שנערך, ב-22 בינואר, שם קיבלה קדימה בראשות ציפי לבני 24 מנדטים. למרות ההובלה היציבה של הליכוד בסקרים, גם 29 המנדטים שלו הם ירידה של מנדט אחד לעומת אותו סקר קודם.

זה לא נראה טוב ללבני וקדימה (צילום: חדשות)
אין סיבה לאופטימיות. אולמרט ולבני | צילום: חדשות

גם מפלגת העבודה והיו"ר ברק נמצאים בירידה, עם 13 מנדטים בסקר הנוכחי - לעומת 15 בסקר הקודם. ישראל ביתנו דווקא מתחזקת במנדט אחד, למרות "קמפיין ההפחדות" שהשיקה מרצ בסרטוני התעמולה שלה כנגד היו"ר אביגדור ליברמן. המפלגה הימנית רושמת לזכותה 16 מנדטים לעומת 15 בסקר הקודם.

בש"ס שומרים על יציבות יחסית, עם 10 מנדטים, כמו בסקרים האחרונים. הבית היהודי מוסיף לעצמו עוד מנדט ומטפס אט אט ל-3 מנדטים בבחירות הקרובות. מרצ והיו"ר שלה, חיים "ג'ומס" אורון יורדים במנדט אחד, ל-5 מנדטים בלבד.

ההפתעה הגדולה של הסקר מגיעה דווקא מכיוון "הירוקים": מ-0 מנדטים בסקר הקודם הם קופצים ל-2 בסקר הנוכחי, האם זו "הצבעת המחאה" של הבחירות הנוכחיות?. מפלגת חד"ש הקומוניסטית עולה גם היא במנדט אחד, מ-3 מנדטים ל-4.

מפלגת בל"ד, שנפסלה על ידי ועדת הבחירות של הכנסת אבל חזרה למרוץ בזכות בג"ץ, שומרת על 2 המנדטים שלה יציבים. כמוה גם מפלגת רע"מ תע"ל של אחמד טיבי, רק שלה יש 4 מנדטים, יציבים לאורך התקופה האחרונה.

ממצאי סקר שנערך בקרב 1,067 איש, מהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת במדינת ישראל - מגיל 18 ומעלה. טעות הדגימה המירבית היא 3.1%.


להצטרפות לפאנל המשיבים

לכל הסקרים