_OBJ

"אני לא מוכנה להיות בובה בממשלה שלא מקדמת את תהליך השלום" - כך אומרת הערב, יו"ר קדימה, ציפי לבני בראיון לחדשות 2. "קואליציית נתניהו מבוססת על ימין שלא מוכן לקדם עמדות שאני מאמינה בהן", אני לא רואה בזה טובת המדינה שאצביע בניגוד לאמונותיי".

לדברי לבני, היא לא מוכנה לשנות את דעתה בנושאים מהותיים: "אני תומכת בתהליך שלום שמבוסס על שתי מדינות לאום, בפגישה הבנתי שנתניהו לא יכול לקדם את זה, וזה נושא מהותי בעיני. הבהרתי מה המשמעות של אחדות: היא חייבת להיות על בסיס תוכן משותף".

לדברי יו"ר קדימה אין לקדימה בסיס לאחדות עם הליכוד. "קדימה שנמצאת במרכז המפה הפוליטית יכולה לייצר אחדות של תוכן. כשביבי סגר עם השוליים, אין בסיס לאחדות. השפעתנו תהיה מועטה, אם בכלל. לא אצטרף לקואליציית ימין שלא על קווי היסוד שאני מאמינה בהם. אני לא אהיה עלה תאנה".

לבני, ככל הנראה תקיים פגישה נוספת עם נתניהו. "זה לא עניין של מילים: אני מחפשת הובלת תהליכים. ברגע שנדבר על התוכן אצטרך לדעת שיש לי מספיק ביטחונות כדי הדברים האלה יקרו אחר כך.

ביבי אופטימי, לבני קצת פחות

אמש נועדה לבני עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, בפגישה שלא הניבה בשלב זה שום תוצאה באשר להרכבת הקואליציה הבאה. עם זאת, יו"ר קדימה עדיין לא סגרה את הדלת בפני האפשרות להצטרף לממשלה בראשות נתניהו. השניים קבעו להיפגש פעם נוספת בקרוב."קבענו שניפגש שוב וננסה ברצון משותף להגיע לדרך משותפת", אמר נתניהו בתום הפגישה. לבני הבהירה: "הוא ביקש עוד פגישה וקבענו עוד פגישה".

בתום הפגישה יו"ר קדימה הבהירה כי הפערים עדיין גדולים. "לא הגענו להסכמה", אמרה לבני. "יש עוד חילוקי דעות מהותיים. אחדות, המשמעות שלה, זה לקדם דרך משותפת, ולכן חשוב לבדוק אם יש דרך משותפת או שתי דרכים שונות".

לבני אמרה כי המחלוקות הם בנושאים מהותיים כמו קידום תהליך השלום שמבוסס על שתי מדינות לשני עמים וגם ההתחייבויות שניתנו לש"ס על ידי נתניהו. בנוסף הזכירה את שינוי שיטת הממשל וחוק ברית הזוגיות. "בעיני ממשלה היא לא תכנית הישרדות", אמרה. "אני קבעתי עיקרון אני מתעקשת על עיקרון לשם התהליך. כרגע זה עדיין הולך לכיוון האופוזיציה".