המפלגה שבידיה כל הקלפים יודעת כבר על מי תמליץ לנשיא, אבל מפנטזת על פתרון מוסכם. "אני מצפה מלבני וביבי לשבת בחדר סגור, עד שייצא עשן לבן, ולהחליט מי המתאים מביניהם להרכיב את הממשלה", אמר אמש לחדשות 2 ח"כ סטס מיסז'ניקוב מישראל ביתנו.

ליברמן, המנצח הבחירות, אמנם יצא לחגוג בחופשה בחו"ל, אבל במפלגתו ממשיכים לתת לקדימה ולליכוד לחזר אחריהם. זאת למרות שבמפלגה מבהירים כי כבר החליטו על מי ימליצו לנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה.

היום ייפגש השר חיים רמון מקדימה עם ח"כ מיסז'ניקוב. רמון יעביר לנציג ישראל ביתנו מסמך ובו ציטוטים ממצע קדימה וציטוטים של יו"ר המפלגה ציפי לבני שמתאימים לדרישות של ישראל ביתנו. במקביל, תיפגש סיעת קדימה בכנסת בצהריים לדיון על המגעים להקמת ממשלה.

הנגבי: לנשיא יש החלטה קלה

למרות המגעים הללו, בקדימה מעריכים שלבני לא תהיה זו שתקים את הממשלה הבאה. היא תעמוד בראשותה, אולי, רק אם יוסכם על רוטציה בינה לבין הליכוד בראשות בנימין נתניהו. "לבני ונתניהו צריכים לשבת ביחד", אמר אמש ח"כ צחי הנגבי (קדימה) בראיון לתכנית פגוש את העיתונות. "בלי ממשלת אחדות מדינת ישראל תהיה בפני שוקת שבורה".

מיסז'ניקוב משלם מחיר על הבושות שגרם לליברמן (צילום: חדשות 2)
ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) | צילום: חדשות 2

ח"כ הנגבי הבהיר כי למרות ששני ה"מנצחים" בבחירות לא מוכנים לשתף פעולה להקמת ממשלה ורוצים לעשות זאת לבד, אין להם אפשרות כזאת. "זו החלטה (על מי להטיל את הממשלה) שהנשיא צריך לקבל, ולדעתי קל לו לקבל את ההכרעה, כי גם אם ייתן לציפי לבני להרכיב ממשלה, לא נוכל לכונן אותה בלי הליכוד", אמר.

לכן, אמר ח"כ הנגבי, ללבני ולנתניהו אין ברירה אחרת אלא לשנות גישה. "נדרש ויתור משמעותי של שני המנצחים של שתי המפלגות הגדולות - הליכוד וקדימה", אמר. "נתניהו ולבני, שניהם, חייבים לעשות ויתור על המשאלות שהיו להם עד הבחירות. ביבי ולבני יישבו ביחד ויצטרכו לוותר".