הפריצה המדינית שהושגה היום אולי מקרבת את הפסקת האש, אך לא בהכרח מקרבת את חזרתו של החייל החטוף גלעד שליט. שליט הוזכר היום כמעט בחטף, בדרך אגב במסיבת העיתונאים של מזכירת המדינה האמריקאית, קונדוליסה רייס ושרת החוץ ציפי ליבני. רייס הזכירה כי "חמאס ממשיך להחזיק בשליט", לבני קבלה על כך שחמאס לא מאפשר את ביקורם של אנשי הצלב האדום לפקח על מצבו של שליט.

נושא שליט לא נזנח בשבועות המבצע אך גם לא הושגה בו פריצת דרך משמעותית. בין היתר כי אין כתובת אחת ברורה שניתן לדבר איתה. במזכר ההבנות עם רייס שליט לא מוזכר כלל, אך יחד עם זאת ייתכן כי דווקא סיום המלחמה יכול להיות מנוף למו"מ לשחרורו מתוך הנחה שישראל אולי תהיה מוכנה לתת יותר וחמאס ייאלץ לקבל פחות בתמורתו.

המטה לשחרורו של גלעד שליט דרש בכל ימי המבצע כי חלון ההזדמנויות שנפתח במבצע ינוצל לצורך החזרתו של שליט. היום נערכה הפגנה מול ביתו של שר הביטחון אהוד ברק, שקראה לממשלת ישראל לא להסכים להפסקת אש לפני שישוחרר גלעד שליט.

"המשפחה דואגת, חוששת וכואבת. בתום לב סומכת על מה שאומרים להם", מספר תא"ל במיל' חזי משיטה העומד בראש מטה המאבק. "עניינו של גלעד שליט, אם יידחק לשלבים מאוחרים של ההסכם, עלול לחרוץ את גורלו. גלעד יישאר חי קבור בפינה נידחת ברצועת עזה. אנחנו חורצים את גורלו להיות רון ארד מספר שנים".