לבני, אולמרט ולפיד (צילום: חדשות 2)
יגברו על נתניהו? | צילום: חדשות 2

מפלגה בראשות אהוד אולמרט, ציפי לבני ויאיר לפיד תקבל 25 מנדטים ותגבר על נתניהו - כך עולה מסקר שנערך עבור "הארץ" והתפרסם הבוקר. מנתוני הסקר עולה, כי אם יצטרפו השלושה למפלגה בהנהגה משותפת  - הם צפויים לגרוף יחד 25 מנדטים לעומת 24 מנדטים בלבד לליכוד. עם זאת מסתמן, כי אם מפלגה שכזאת אכן תתגבש - גוש הימין בראשות נתניהו ישמר את כוחו ויוכל להרכיב את הממשלה הבאה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

בשבועות האחרונים עלו הערכות שונות במערכת הפוליטית על עתידם של אולמרט ולבני. על פי הערכות אלה השניים ערכו סקרי עומק שונים על מנת לבדוק את האפשרות של חזרתם לזירה הפוליטית. סקרים שנערכו לאחרונה הראו כי גוש מרכז-שמאל לא מצליח לגבור על נתניהו בשום דרך.

בסקר שערך מכון דיאלוג בראשות הפרופ' קמיל פוקס מהחוג לסטטיסטיקה באוניברסיטת ת"א, נבדקו  508 נשאלים וטעות הדגימה לכל שאלה בנפרד בו עמדה על שיעור של 4.2%. בסקר נבדקו שלושה תסריטים שונים, שעל פי ההערכות עלולים להשפיע על תוצאות הבחירות שייערכו בינואר הקרוב. התסריט הראשון בדק מה יקרה בזירה הפוליטית במבנה הנוכחי, השני בדק את האפשרות שלבני תצטרף למפלגת העבודה ובשלישי נבדק מה יקרה אם "יש עתיד", בראשות יאיר לפיד, וקדימה בראשות שאול מופז יחברו יחד למפלגת מרכז בראשות אולמרט ולבני - מפלגה שעל פי הסקר צפויה להפוך לגדולה ביותר בכנסת הבאה.

מתוצאות הסקר עולה, כי בתסריט הראשון גורף גוש הימין 65 מנדטים מול 55 בלבד לגוש השמאל, נראה כי פרישתו של שר התקשורת והרווחה משה כחלון לא גרמה לליכוד לאבד מכוחו. כמו כן, מפלגת העבודה בתסריט הנוכחי נשארת יציבה במקום השני. בתסריט השני, שבו חוברת לבני ליחימוביץ' נמצא כי הימין צפוי לאבד שני מנדטים לטובת השמאל.

מבין שלושת התרחישים האפשריים שנבדקו בקרב נשאלי הסקר, עולה כי השלישי הוא הדרמטי ביותר - ובו צפויה מפלגת מרכז בראשותם של לבני, אולמרט ולפיד לגרוף 25 מנדטים, דבר שיגרום למפלגת הליכוד לרדת ל-24 מנדטים בלבד. עוד נמצא, כי ש"ס בראשותו של אריה דרעי תגרוף שלושה מנדטים נוספים ותגיע ל-14.

 סקר מכון "דחף": 75% מעדיפים מפלגות גדולות

בסקר שערך השבוע מכון "דחף" בהנהלת ד"ר מינה צמח עולה כי 75% מהציבור טוענים כי הם מעדיפים להצביע למפלגות המייצגות גושים גדולים. אזרחי ישראל, כך עולה מהנתונים, מעדיפים מצב שבו המפלגות יחברו לשני גושים - ימין ושמאל, לעומת המצב הנוכחי בו יש הרבה מפלגות קטנות.

אזרחי ישראל, כך עולה מהנתונים שהתפרסמו, מעדיפים מצב שבו המפלגות יחברו לשני גושים - ימין ושמאל, מאשר המצב הנוכחי בו יש מפלגות קטנות רבות. הסקר כלל 440 נשאלים וטעות הדגימה היא 4.7%.