בכל שנה רבבות ישראלים נפגעים ממתקפות סייבר שונות, או לפחות חושבים כך. כעת, מיזם חדש של איגוד האינטרנט הישראלי בשם Block הוקם במטרה לתת מענה. חושבים שפרצו לכם לחשבון? מסתבכים עם הסיסמה? זה בדיוק בשביל הדברים האלה - ובחינם לגמרי.

המיזם כולל פורום מומחים מקהילת הסייבר הישראלית בו ניתן לקבל ייעוץ אונליין ומענה קונקרטי לשאלות שונות שנתקלתם בהן באירועים ובתופעות החשודים כמתקפת סייבר. במידה והמומחים יזהו מקרה מורכב או כזה המעיד על מתקפת סייבר חמורה או רחבה, הם יפנו את המקרה לגורמי המדינה המוסמכים, כגון מערך הסייבר הלאומי.

"יוזמת Block נועדה להבטיח שכל משתמש בישראל יוכל להגן על עצמו לשמור על מרחב דיגיטלי פרטי ומשפחתי מוגן, ולקבל כתובת לפנייה במקרה הצורך", אומר מנכ"ל איגוד האינטרנט, עו"ד יורם הכהן.

"מבחינת הגנת סייבר, הציבור נותר חשוף למתקפות, וצריך לסמוך על 'הבן של השכן שמבין במחשבים' או לפנות למומחים בתשלום שלא תמיד נותנים מענה הולם", מוסיף עו"ד יורם הכהן. "הקמת Block נועדה להבטיח שכל משתמש אינטרנט בישראל יוכל לקבל מידע עדכני, לא מוטה ובשפה שהוא מבין, וגם להתייעץ עם מומחים בלתי תלויים במקרה חירום. אנחנו קוראים לציבור להרשם ל-block ולהתחיל להשתמש בשירותיו".

מסקר שערך שערך איגוד האינטרנט עולה כי 52 אחוז אמרו שהם חוששים מדליפה של המידע שיש אודותם ברשת או במחשב, ו-24 אחוז אף אמרו שאינם יודעים כיצד למנוע זאת. 25 אחוז אמרו שהם חוששים מאירועים כגון גניבת מידע אישי או הפצת פרטים אישיים אודותיהם; כ-18 אחוז אמרו שהם חוששים שיהיו חשופים לעבירות והונאות על ידי האקרים; וכ-8 אחוזים אמרו שהם חוששים משיימינג ברשתות החברתיות. רק כ-5 אחוזים אמרו שאינם מוטרדים מפגיעה בפרטיותם ברשת וכ-6 אחוזים אמרו שהיו רוצים לשמור על פרטיותם אך הם לא מבצעים שום פעולה אקטיבית בנושא.