לאחר שבעלה נבחר רשמית כמועמד לנשיאות, נאמה ג'יל ביידן לוועידת המפלגה הדמוקרטית מכיתה ריקה, שבה לימדה אנגלית בשנות ה-90. היא דיברה על הקשיים שהביאה איתה מגפת הקורונה, על הטרגדיה האישית של משפחתם – והציגה את בעלה כאיש שהגיע לעבוד כדי להחזיר את אמריקה לאיזון. אחר כך הצטרף אליה מי שיהפוך לימים לנשיא ה-46 של ארה"ב: "לכולכם שם ברחבי הארץ. רק תחשבו על המחנכת האהובה עליכם, שנתנה לכם את הביטחון להאמין בעצמכם. כזו גברת ראשונה ג'יל ביידן תהיה", אמר ג'ו.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

היא נולדה כג'יל ג'ייקובס ביוני 1951 בניו ג'רזי, בת בכורה מ-5 אחיות. היא גדלה בפרבר ווילו גרוב שבפילדלפיה. לפני שהתחתנה עם ג'ו נישאה לשחקן פוטבול מליגת המכללות בשם ביל סטיבנסון. ג'ו ביידן איבד את אשתו הראשונה ואת בתו בת השנה בתאונת דרכים בשנת 1972. בניו בו והאנטר ניצלו שניהם בתאונה הזו. ג'יל סיפרה שהכירה את ג'ו בעקבות שידוך שאירגן אחיו של ג'ו שלוש שנים אחרי התאונה.

ג'יל ביידן (צילום: רויטרס_)
ג'יל ביידן | צילום: רויטרס_

באותה תקופה ג'ו כבר היה סנאטור - היא עוד למדה בקולג'. "יצאתי עם בחורים במכנסי ג'ינס, נעלי ספורט וחולצות טריקו. הוא הגיע לדלת עם ג'קט ונעלי גברים, חשבתי - אלוהים, זה לעולם לא יעבוד, גם לא בעוד מיליון שנה". בריאיון לעיתון ווג היא הוסיפה: "הוא היה מבוגר ממני ב-9 שנים, אבל בכל זאת יצאנו לבית קולנוע בפילדלפיה, לסרט 'גבר ואישה', וזה הצליח", כך תיארה את הדייט הראשון שלהם.

היא אמרה שג'ו הציע לה להתחתן 5 פעמים לפני שהסכימה: "לא יכולתי לגרום לילדיו לאבד אם נוספת, אז הייתי צריכה להיות בטוחה ב-100%". בני הזוג נישאו לבסוף בעיר ניו יורק בשנת 1977. בתם, אשלי, נולדה בשנת 1981. "אני יודעת שאם אנו מפקידים את העם הזה בידי ג'ו הוא יעשה למען המשפחה שלכם את מה שהוא עשה למען זו שלנו - יאחד אותנו ויהפוך אותנו למאוחדים, יקדם אותנו בעת הצורך ויקיים את ההבטחה של אמריקה לכולנו", אמרה ג'יל באחת ההזדמנויות.

ג'יל ביידן (צילום: רויטרס_)
ג'יל ביידן | צילום: רויטרס_
ג'יל ביידן (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של של ג'יל ביידן)
ג'יל ביידן | צילום: מתוך חשבון הטוויטר של של ג'יל ביידן

ביידן בת ה-69 הייתה מורה עשרות שנים. בנוסף לתואר הראשון יש לה שני תארי MA ותואר דוקטור לחינוך מאוניברסיטת דלאוור, אותו הוציאה בשנת 2007. לפני שעברה לוושינגטון הבירה היא לימדה במכללה קהילתית, בבית ספר תיכון ציבורי ובבית חולים פסיכיאטרי למתבגרים. כשבעלה שימש סגן נשיא, ד"ר ביידן לימדה אנגלית בקולג' הקהילתי בצפון וירג'יניה. "הוראה היא לא מה שאני עושה. זה מי שאני", היא צייצה באוגוסט. בימיה במכללה היא הספיקה גם לדגמן, כשלטענתה מדובר היה ב-5 עבודות מזדמנות בלבד – ולא בעיסוק רציני. באותו זמן היא אפילו הפעילה בר סטודנטים עם חבריה.

ג'יל ביידן (צילום: רויטרס_)
ג'יל ביידן | צילום: רויטרס_
ג'יל ביידן (צילום: רויטרס_)
ג'יל ביידן | צילום: רויטרס_

ג'יל דחקה בבעלה לרוץ לנשיאות כבר ב-2004 לאחר שג'ורג' בוש הבן פלש לעירק. היא סיפרה שהתאבלה על בחירתו של בוש לכהונה שנייה. גברת ביידן החזיקה בעבר בתואר "הגברת השנייה" בזמן שבעלה כיהן כסגן נשיא בין השנים 2009 עד 2017. בתקופה הזו התרכזה בקידום מכללות קהילתיות, תמיכה במשפחות אנשי צבא והעלאת המודעות למניעת סרטן השד.

_OBJ

היא פעלה עם הגברת הראשונה מישל אובמה בקרנות סיוע ותמכה בוותיקי צבא ובני משפחותיהם בגישה לתוכניות חינוך ולמשאבי תעסוקה. בשנת 2012 פרסמה ספר ילדים בשם "אל תשכח, אלוהים יברך את כוחותינו". היא הייתה תומכת בולטת מאוד של בעלה במהלך הקמפיין לנשיאות 2020, הופיעה לצידו וערכה אירועי גיוס כספים.