המרוץ לבית הלבן עדיין לא נגמר: סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן מתקרב לרף 270 האלקטורים הדרוש כדי לנצח - ונראה שהנשיא דונלד טראמפ מתרחק מעוד כהונה. עם זאת, המרוץ בג'ורג'יה ובפנסילבניה עדיין צמוד למדי, ורשתות הטלוויזיה בארה"ב נזהרות מקביעה מוקדמת מדי על פיה נצחונו של ביידן בטוח.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בהמשך היום (חמישי) אמורות הרשויות בנבדה לפרסם תוצאות נוספות. אם ביידן ישמור על ההובלה שם, על פניו הוא רושם ניצחון עם 270 אלקטורים - וכל מדינה נוספת מעניקה לו יתרון נוסף. אלא שמרבית הערוצים בארה"ב טרם קבעו ש-11 האלקטורים של אריזונה הולכים לביידן, לאור העובדה שדפוסי ההצבעה שונים, כיוון שגם רפובליקנים מצביעים בדואר. ואכן, בשעות האחרונות מצטמצם שם הפער.

הבחירות לנשיאות ארה"ב (צילום: AP)
המרוץ לנשיאות - צמוד מתמיד | צילום: AP

כעת, מחזיק ביידן ברוב של 50.5% באריזונה, אל מול 48.1% של טראמפ. במחנה ביידן משוכנעים שאריזונה תישאר שלהם, ואפילו רשת פוקס ניוז המזוהה עם טראמפ העניקה להם את 11 האלקטורים הקריטיים הללו. אבל הספירה שם נמשכת - והתוצאות עוד לא סופיות.

הקמפיין של טראמפ לעומת זאת, מתעקש שיוכלו למצוא את דרכם לבית הלבן ולצבוע מחדש את אריזונה, שם היתרון של ביידן מצטמצם ל-79,000 קולות. יותר מחצי מיליון קולות נותרו ללא ספירה באריזונה, והיא עשויה להימשך מספר ימים.

אם ביידן בסופו של דבר יפסיד שם, אנחנו חוזרים לפנסילבניה, שם לטראמפ יש כרגע יתרון שהולך ונסגר ככל שספירת הקולות מתקדמת. כעת, מחזיק שם טראמפ ביתרון של 50.7%, לעומת 48.1% לביידן. בפנסילבניה ימשיכו לספור מעטפות, שיגיעו עד מחר (שישי) אחר הצהריים ב-17:00 (שעון ארה"ב). עם זאת, במחנה ביידן משוכנעים שיצליחו לקחת גם את פנסילבניה.

הבחירות לנשיאות ארה"ב (צילום: AP)
פנסילבניה - יתרון למחנה טראמפ | צילום: AP

בשני הקמפיינים סומכים על הקולות הפוטנציאליים בפנסילבניה, ולביידן יש עדיין דרכים רבות לבית הלבן. אם הוא מחזיק בהובלה בנבאדה ובאריזונה, שם הספירות טרם הושלמו, יהיו לו מספיק קולות כדי להיות הנשיא ה-46 של ארה"ב.

גם בג'ורג'יה ביידן מצמצם את הפער באופן שבמחנהו מגדירים "מבטיח": 49.6% לטראמפ מול 49.1% לביידן. לכן, בנאום שנשא הלילה, הוא הבטיח שכשיתברר סופית שאכן הוא נבחר, הוא יהיה נשיא מאחד של כל העם האמריקני. מצד שני, במחנה טראמפ מבקשים להפסיק את הספירה בג'ורגיה ובפנסילבניה בטענה לזיופים ואי סדרים בהליך ספירת הקולות – טענה שאין לה כרגע הוכחות. במחנה ביידן יודעים למה אנשי טראמפ מתעקשים דווקא שם, ולא באריזונה ובנבדה.

ביידן נאום תרום הניצחון (צילום: רויטרס)
ביידן: סומך על פנסילבניה | צילום: רויטרס

ביידן זכה במדינות המכריעות, מישיגן ווויסקונסין, ומימש את הבטחתו לבנות מחדש את "החומה הכחולה" של הדמוקרטים במערב התיכון, החומה שטראמפ הרס בשנת 2016. אחרי לילה מתסכל של הדמוקרטים ביום שלישי, הרפובליקנים צופים בבהלה ובחרדה כשהם מפסידים את ג'ורג'יה, שם ההובלה של טראמפ הידרדרה לכ-23,000 קולות לאורך הספירה ביום רביעי. 

הבחירות לנשיאות ארה"ב (צילום: AP)
ממתינים לתוצאות. ספירת הקולות בארה"ב | צילום: AP

נציגי הבחירות בנבדה פרסמו מעט מאוד מידע ביום רביעי, וצפויים לדווח על סדרת התוצאות החדשה שלהם ביום חמישי בצהריים עם עדכון על מאות אלפי קולות שעשויים לשנות את התמונה ולהפוך את הדרך של ביידן לבית הלבן - קלה עוד יותר. נכון לשעות אלו, מחזיק שם ביידן ברוב של 49.3% - בהשוואה ל-48.7% של טראמפ.