נשיא ארצות הברית המשיך במדיניות הערעור על יושרת תוצאות הבחירות לנשיאות, עוד לפני שאלו החלו באופן רשמי. הנשיא טראמפ המשיך גם הלילה (שני) לקיים עצרות ענק, הפעם במדינת ג'ורג'יה המתנדנדת. בדבריו הגדיר את הרצון לספור מעטפות מההצבעה המוקדמת אחרי יום הבחירות כ"דבר נורא" וטען כי על בית המשפט העליון לפסוק ש"כל הקולות ייספרו כבר באותו ערב".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

הנשיא טראמפ אמר: "אף אחד לא רוצה לחכות את כל הזמן שבעולם. דברים רעים קורים במקומות כמו פנסילבניה ונבאדה. אנחנו אוהבים את נבאדה אבל תראו את המושל שם. דברים רעים יכולים לקרות, זה מטריד".

טראמפ אף ציין כי ייתכן ויערב עורכי דין ביום הבחירות: "ברגע שהבחירות יסתיימו, אנחנו נכנסים לפעולה עם עורכי הדין".

בשיחה עם עיתונאים לפני עצרת נוספת בצפון קרוליינה, הבהיר טראמפ את דבריו: "אני לא חושב שזה הוגן שנחכה הרבה זמן אחרי הבחירות".

עצירת תמיכה של טראמפ שהתקיימה בפנסילבניה (צילום: רויטרס_)
מכין את הקרקע? טראמפ בעצרות | צילום: רויטרס_

בחלק מהמדינות בארצות הברית, ביניהן פנסילבניה, תהליך הספירה של מעטפות ההצבעה המוקדמת, שהשנה בגלל הקורונה נשלחו במיליונים, לא מתחיל עד ליום הבחירות. ההחלטה עשויה לדחות את קבלת התוצאות הסופיות של הבחירות.

 

 

הקורונה נוכחת גם בעצרות הללו של הנשיא טראמפ, אבל בדרך קצת שונה. בתגובה לקריאות מהקהל לפטר את היועץ המדעי הבכיר לטיפול במשבר הקורונה, ד"ר אנתוני פאוצ'י, רמז טראמפ כי הוא מתכוון לעשות זה אחרי הבחירות. "אל תגידו לאף אחד, אבל תנו לי לחכות קצת אחרי הבחירות", אמר בתגובה.

ג'ו ביידן, בחירות ארה"ב (צילום: רויטרס_)
מאמץ אחרון, ג'ו ביידן | צילום: רויטרס_

דיווח: טראמפ יכריז על ניצחון גם לפני קבלת התוצאות?

מקורבים לנשיא טראמפ סיפרו אמש כי בכוונתו להכריז שניצח בבחירות לנשיאות ביום שלישי בלילה, אם הנתונים הראשונים שיגיעו מהקלפיות במדינות השונות יראו שהוא בעמדת הובלה. אך למרות שיותר מ-90 מיליון אמריקנים הצביעו לפני יום הבחירות, הרוב הגדול של הקולות הללו כלל לא ייספרו באותו לילה - קולות שכמובן ישפיעו באופן דרמטי על התוצאות. 

 

 

עוד דווח כי טראמפ אף דן בתרחיש הזה עם מקורביו בשבועות האחרונים – וייתכן שמה שיניע אותו לנהוג כך יהיו הנתונים, שבשלב הראשון של הספירה ככל הנראה אכן יראו שהוא יהיה בעמדת הובלה. הסיבה לכך: רוב המצביעים שצפויים לפקוד את הקלפיות ביום הבחירות עצמו יהיו רפובליקנים – ובכך הוא לכאורה יזכה ליתרון בספירת הקלפיות.