ארצות הברית בוחרת: יותר מ-70 מיליון בעלי זכות הצבעה בארה"ב כבר מימשו את זכותם נכון להבוקר (רביעי) ובחרו באמצעות הדואר בהצבעה מוקדמת. המספר מהווה יותר ממחצית ממספר המצביעים הכולל בבחירות 2016 בארה"ב, ובמדינה מעריכים כי המגמה עשויה להוביל לשבירת שיא של יותר ממאה שנים באחוז ההצבעה הכולל בבחירות לנשיאות.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

המספר חסר התקדים של אזרחים שבחרו בהצבעה המוקדמת נובע מ-2 סיבות; הראשונה היא הקרב הפוליטי המר שנראה כי טרם הוכרע, והעימות הפנים אמריקני החריף. הסיבה השנייה היא כמובן מגפת הקורונה העולמית, שעדיין נמצאת בשיאה בארה"ב ומובילה אנשים להעדיף הצבעה מוקדמת על פני הגעה לקלפיות.

הדמוקרטים זוכים באופן עקרוני ליתרון משמעותי בהצבעה המוקדמת. מהסיבה הזו, בין היתר, תקף טראמפ בשבועות האחרונים את שיטת ההצבעה באמצעות הדואר – וטען כי מדובר במערכת שחשופה ל"הונאה נרחבת". הדמוקרטים אכן זוכים בדרך כלל ליתרון של בערך פי 2 בהצבעות באמצעות הדואר, אך סקרים מעידים כי הרפובליקנים צמצמו את הפער הזה בשבועות האחרונים.

העימות הנשיאותי בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ; (צילום: רויטרס_)
העימות הנשיאותי בין ג'ו ביידן לדונלד טראמפ | צילום: רויטרס_

פרופסור מייקל מקדונלד מאוניברסיטת פלורידה העריך ברויטרס כי על סמך נתוני ההצבעה המוקדמים, מספר המצביעים הכולל בבחירות יגיע בסופו של דבר לכ-150 מיליון איש – שמהווים 65% מבעלי זכות ההצבעה.

אם התחזית אכן תתגשם, מדובר יהיה באחוז ההצבעה הגבוה ביותר בארה"ב מאז שנת 1908. כבר לפני כמה ימים נחצה מספר ההצבעות המוקדמות של בחירות 2016 – שעמד על 47 מיליון.

אמש השתתפה מלניה טראמפ באירוע בחירות בפנסילבניה. היא הודתה לתומכיו של בעלה ואמרה: "דונלד הוא לוחם. הוא אוהב את המדינה הזו והוא נלחם עבורכם בכל יום ויום. בפעם הראשונה בהיסטוריה, אזרחי המדינה הזו זוכים לשמוע בצורה ישירה ומיידית מהנשיא שלהם בכל יום באמצעות הרשתות החברתיות".

מלניה טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה (צילום: רויטרס)
מלניה טראמפ בעצרת הבחירות אמש | צילום: רויטרס

"אני לא תמיד מסכימה עם הדרך שבה הוא אומר דברים", אמרה הגברת הראשונה של ארה"ב והקהל השיב בצחוק, "אבל חשוב לראות כיצד הוא מדבר ישירות אל האנשים שאותם הוא משרת. אנחנו חייבים לשמור על דונלד בבית הלבן כדי שיוכל לסיים את מה שהתחיל – וכדי שהמדינה שלנו תוכל להמשיך לשגשג".

טראמפ קראה לכלל התומכים לצאת ולהצביע ב-3 בנובמבר – וביקשה מהם לשכנע את קרוביהם לעשות זאת גם כן.