מי אמר שאין תוצאות? האזרחים האמריקנים הצביעו ביממה האחרונה לא רק עבור הנשיא הבא של ארה"ב, אלא הכריעו בשורת נושאים. החל מצריכת מריחואנה בשעות הפנאי, שימוש בתרופות שונות ועד הזכות לבצע הפלה. כל הנושאים שעליהם הצביעו בארה"ב. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בניו ג'רזי ובאריזונה הכשירו הבוחרים שימוש במריחואנה בשעות הפנאי, באורגון אושר השימוש הטיפולי הראשון במדינה בפסילוסיבין - תרופה שנמצאת גם במה שמכונה "פטריות קסם" או פטריות הזיה. ההצבעה בנוגע לשימוש בסמים הייתה רק שאלה אחת בין יותר מ-100 שאלות במגוון נושאים שבהם הכריעו הבוחרים - כולל הבחירות, הזכות לבצע הפלה ומיסוי. בסך הכול, לפחות 124 שאלות כאלה הופיעו השנה בקלפיות ב-32 מדינות בארה"ב, על פי ועידת החקיקה הלאומית.

קנאביס  (צילום: רויטרס_)
קנאביס | צילום: רויטרס_
גם המדינות מונטנה, דרום דקוטה ומיסיסיפי שאלו את המצביעים אם הגיע הזמן לאשר שימוש במריחואנה למטרות רפואיות - אך שם עדיין אין תשובות. מאז שנת 1996, 33 מדינות (כולל הבירה וושינגטון די סי) אישרו שימוש במריחואנה למטרות רפואיות, 11 מדינות אישרו צריכה בשעות הפנאי ו-16 מדינות אישרו אי הפללה על שימוש עצמי במריחואנה (חלקן מאשרות שימוש רפואי).

גם המצביעים באורגון אישרו את השימוש בפסילוסיבין – תרופה שגורמת להזיות שידועה בצורתה הגולמית כפטריות קסם (פטריות הזיה) ושיהיה ניתן להשתמש בהם בקרוב במדינה כטיפול למבוגרים. התומכים בשימוש ציטטו מחקרים שהציגו את היתרונות של התרופה כטיפול בהפרעות חרדה ובבעיות אחרות שקשורות בבריאות הנפש. בוושינגטון הבירה, הבוחרים אישרו את "יוזמה 81", שמורה למשטרה לאכוף בעדיפות הנמוכה ביותר צריכה ושימוש ב-"צמחים ופטריות אנטיאוגניים", כולל פסילוציבין ומסקלין.

בחירות, ארה"ב, קורונה, הצבעה (צילום: AP)
בוחרות בניו יורק | צילום: AP

בפלורידה המצביעים אישרו תיקוני חקיקה בנוגע לשכר מינימום, שיעלה בקרוב בארץ השמש מ-8.56$ לשעה ל-15$, החל מספטמבר 2026. בקולורדו, דחו הבוחרים איסור לערוך הפלות בשלבים מאוחרים של ההיריון.

אובר, UBER (צילום: רויטרס)
חברת אובר, ארכיון | צילום: רויטרס
המצביעים בקליפורניה אישרו מהלך שפוטר את נהגי הנסיעות המשותפות כמו אובר, ממעמד של עובדים, ומגדירה אותם כ"קבלנים" (פרילנסרים). על פי מכון אדיסון לחקיקה, אותה הצעה המכונה "הצעה 22", היא השאלה הראשונה שעמדה בפני מצביעים ברחבי המדינה התומכים בפטור. החברות אובר (Uber Technologies Inc) וליפט (Lyft Inc) הוציאו יותר מ-190 מיליון דולר על הקמפיין שלהם לקראת הבחירות האלה, ובכך הפכו את הקמפיין ליקר ביותר בשנה.