טראמפ לא יחכה לתוצאות - ויכריז שניצח? מקורבים לנשיא טראמפ סיפרו הערב (ראשון), כי בכוונתו להכריז שניצח בבחירות לנשיאות ביום שלישי בלילה, אם הנתונים הראשונים שיגיעו מהקלפיות במדינות השונות יראו שהוא בעמדת הובלה - זאת למרות שיותר מ-90 מיליון אמריקנים הצביעו לפני יום הבחירות, ורוב גדול של הקולות הללו כלל לא ייספרו באותו לילה - קולות שכמובן ישפיעו באופן דרמטי על התוצאות. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

עוד דווח כי טראמפ אף דן בתרחיש הזה עם מקורביו בשבועות האחרונים – וייתכן שמה שיניע אותו לנהוג כך יהיו הנתונים שבשלב הראשון של הספירה ככל הנראה אכן יראו שהוא יהיה בעמדת הובלה. הסיבה לכך: רוב המצביעים שצפויים לפקוד את הקלפיות ביום הבחירות עצמו יהיו רפובליקנים – ובכך הוא לכאורה יזכה ליתרון בספירת הקלפיות.

אלא שבהצבעה המוקדמת ובהצבעות שהתקבלו באמצעות הדואר, רוב המצביעים הם ככל הנראה דמוקרטים – וספירת הקולות שלהם בשלב מאוחר יותר, צפויה לשנות את התמונה לטובת יריבו הדמוקרטי ביידן, וייתכן שאף לגרום לכך שינצח – זאת למרות שטראמפ כבר יכריז שניצח בליל הבחירות.

ג'ו ביידן ודונלד טראמפ (צילום: רויטרס, רויטרס_)
הכרעה ככל הנראה לא תהיה בליל הבחירות, לא כל עוד זה תלוי בטראמפ | צילום: רויטרס, רויטרס_

במדינת המפתח המכריעה פנסילבניה, למשל, לא מתחילים לספור את הקולות שהתקבלו בהצבעה המוקדמת ובדואר לפני יום הבחירות עצמו – כך שהקולות הראשונים שייספרו שם יהיו הקולות של בוחרים שהגיעו לקלפיות באותו יום – ובקרב מי שיגיע להצביע ביום הבוחר, יסתמן ככל הנראה יתרון לטראמפ. הציפייה היא שבפנסילבניה יסיימו לספור את כל הקולות עד יום שישי, כך שהכרעה שם לבטח לא תיפול בליל הבחירות. 

אלא, שכאמור, ניצחון מסתמן של טראמפ בפנסילבניה (זאת למרות ההובלה של ביידן בסקרים שנערכו במדינה רק היום, בפער ממוצע של כ-5%) כלל לא יבטיח לו זכייה במירוץ כולו, ולכן הכרזה על ניצחון בליל הבחירות היא תמוהה. טראמפ ככל הנראה ימתין לתוצאות ראשונות מפלורידה וממדינות כמו אוהיו, ג'ורג'יה, צפון קרוליינה וטקסס על מנת שיוכל לצאת ולהכריז ביתר ביטחון שניצח. 

ולא רק הכרזה על ניצחון בליל הבחירות היא אפשרות: צוות היועצים הקרוב של הנשיא מתכנן לטעון שהצבעות שהתקבלו בדואר ונספרו אחר יום הבחירות ב-3 בנובמבר הן לא לגיטימיות - זאת למרות שזה כלל לא חריג שלמדינות לא מעטות ייקח כמה ימים ואף למעלה מכך לספור את הקולות הרבים שהתקבלו בדואר במערכת הבחירות הנוכחית.