לא באמת מודה בהפסד - וממשיך לטעון שהבחירות זויפו: שבוע לאחר שג'ו ביידן הוכרז כמנצח בבחירות לנשיאות ארה"ב, הנשיא היוצא דונלד טראמפ הודה לכאורה היום (ראשון) בפעם הראשונה שהפסיד בבחירות, אך הוא טוען שהניצחון של ביידן התקבל בזכות זיופים. טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הוא ניצח כי הבחירות זויפו". כעבור זמן קצר הבהיר הנשיא המכהן - "ביידן ניצח רק בעיני התקשורת". 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"כל התקלות הטכניות שהתרחשו בליל הבחירות היו הדרך שלהם לגנוב קולות. הם הצליחו בגדול מבלי להיתפס. בחירות בדואר הן בדיחה חולנית", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

"הוא ניצח כי הבחירות זויפו. שום פקחי ספירה לא הורשו להיכנס, טבלאות הקולות נערכו על ידי חברה שנשלטת בידי שמאל רדיקלי, שררה, עם מוניטין גרוע וציוד לקוי שלא יכול אפילו לעמוד בספירה בטקסס (שבה ניצחתי בהרבה!), התקשורת השקרנית והדוממת ועוד!". טוויטר סימנה את ציוציו האחרונים של טראמפ ככאלו שעשויים להכיל מידע שקרי או מטעה.

במהלך השבוע האחרון, מאז הכריזו רשתות הטלוויזיה האמריקניות על ביידן כנשיא הבא של ארה"ב, ערער טראמפ על התוצאות במספר מדינות, אך ערעוריו נדחו על ידי בתי המשפט. אף על פי כן, טראמפ המשיך לטעון שהבחירות בארה"ב זויפו, שהקולות נספרו בצורה לא חוקית, ושהוא המנצח האמיתי במרוץ לנשיאות.   

כשעה לאחר הציוצים שמהם השתמע שטראמפ מודה בכך שהפסיד, מיהר הנשיא המכהן להבהיר שהניצחון של ביידן אליו התכוון הוא ניצחון "בעיני התקשורת" ושב לטעון שהבחירות מזויפות. 


בציוץ נוסף, טראמפ הבהיר שאין בכוונתו להודות בשום הפסד: "ביידן ניצח רק בעיני תקשורת הפייק ניוז. אני לא אודה בכלום. יש לנו עוד דרך ארוכה ללכת. אלה היו בחירות מזויפות!". 

 

בסוף השבוע האחרון נגמר המרוץ באופן רשמי כשרשתות הטלוויזיה בארה"ב הכריזו על מספר האלקטורים הסופי שבו זכה כל מועמד. על פי התחזיות האחרונות, ביידן צפוי לגרוף גם את האלקטורים של ג'ורג'יה ולסיים עם 306 אלקטורים. טראמפ לעומתו זכה ב-232 אלקטורים בלבד. הפער בין השניים זהה לזה שבו טראמפ ניצח את הילארי קלינטון לפני 4 שנים.