קו הרכבת הארוך בעולם, שייחבר בין היתר בין בייג'ין לשנחאי, נפתח היום לנסיעות מבחן - כך מדווחים כלי התקשורת בסין. הרכבת, שתעבור מרחק של 8,358 קילומטרים, צפויה להגיע במהלך הנסיעה למהירות של לא פחות מ-350 קמ"ש.
על פי הפרסומים, הרכבת עברה את תחנת שנחאי בחמש בבוקר כשהיא ריקה מנוסעים. בתום הנסיעה לא נחשף כל מידע על איכות או הצלחת המסע. מפעילי הרכבת הסבירו כי למרות שהמהירות המקסימלית עומדת על 350 קמ"ש, מסיבות ביטחוניות היא נסעה היום במהירות של 300 קמ"ש בלבד. רק לשם השוואה: הרכבת החדישה מסוגלת למעשה לעבור את המרחק בין תל אביב לאילת בשעה אחת.
הנוסעים שעמדו היום בתחנה הביטו על הרכבת בערגה, ואמרו שהם כבר לא יכולים לחכות לכך שתתחיל לפעול באופן מסחרי, מה שצפוי לקרות כבר ביוני הקרוב. "זה יהיה ממש כמו לטוס במטוס, רק יותר בטוח", אמר אחד מהנוסעים בתחנה, תושב שנחאי.
עלות הרכבת: 33 מיליארד דולר
נוסע אחר טען שהרשויות יצטרכו כלהתאים גם את מחירו של כרטיס הנסיעה ליכולת הנוסעים. על פי הערכות, למרות שהנהלת הרכבת עדיין לא נקבה בעלות כרטיס בודד, המחיר של נסיעה ברכבת מהירה לא יהיה שונה ממחירו של כרטיס טיסה.
העבודה על קו הרכבת מבייג'ין לשנחאי, הפועלת על כוח חשמלי, החלה לפני שלוש שנים והתקדמה במהירות. מדובר במסילת הרכבת הארוכה בעולם, המשתרעת לאורך 8,358 קילומטרים. עלות הקמתה עמדה על 33 מיליארד דולרים ולוותה במספר שערוריות שכללו את פיטוריו של שר התחבורה הסיני.