הכבאים על סיפון המטוס (צילום: דור פרל)
הכבאים על סיפון המטוס | צילום: דור פרל

טיסת אל-על מנתב"ג לניו יורק נחתה נחיתת חירום באירלנד, לאחר שעשן התפשט בתא הנוסעים. המטוס נחת בשלום ואיש לא נפגע. הנוסעים הועברו לבתי מלון, ומטוס חלופי יישלח מהארץ להעביר את הנוסעים לניו יורק. אחד הנוסעים מספר: "היה ריח חריף במטוס, כיבו את כל החשמל".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

טיסה 007 המריאה הבוקר מנתב"ג במטוס בואינג 747-400 עליו היו 320 נוסעים ואנשי צוות. כשש שעות לאחר ההמראה הריחו חלק מהנוסעים ריח שרוף, ועלה חשד כי פרצה שריפה על סיפון המטוס. הקברניט החליט להנחית את המטוס בנמל התעופה שאנון באירלנד, והמטוס נחת בשלום.

הנוסעים יועברו לבתי מלון בעיר עד לשעות הלילה, אז ינחת באירלנד מטוס חלופי שיעביר את הנוסעים לניו יורק. בחודש יולי השנה מטוס 747 של אל-על ביצע נחיתת חירום בנמל התעופה הית'רו בלונדון לאחר שאחד מארבעת מנועי המטוס התפוצץ באוויר, גם אז נחת המטוס בשלום.

המטוס לאחר נחיתת החירום באירלנד (צילום: דור פרל)
המטוס לאחר הנחיתה באירלנד | צילום: דור פרל

"כיבו את כל החשמל במטוס"

דור פרל, אחד הנוסעים בטיסה, סיפר לחדשות 2 באינטרנט: "כשהיינו בערך מעל לונדון החל ריח חריף ומשונה מאוד. בתחילה חשבנו שזה אוכל שנשרף אך הצוות אמר שאין שום אוכל בחימום. בעקבות זאת הופסקה מערכת הבידור במטוס - דבר שהביא להקלה בריח אבל לאחר מכן הריח חזר שוב".

"בהמשך, כיבו את כל החשמל במטוס, ותוך חצי שעה נחתנו בשאנון. שעתיים היינו על המטוס ואז הורידו אותנו באוטובוסים לכיוון המלונות. מתוכננת יציאה לכיוון ניו יורק בשתיים בלילה". הוא ביקש לשבח את התנהלות הצוות: "הם עשו עבודה מעולה, הדיילות והדיילים היו רגועים כל הזמן, ענו בסבלנות לכל השאלות של הנוסעים ודאגו לכל מה שהיינו צריכים אחרי הנחיתה".

הכבאיות ממתינות למטוס (צילום: דור פרל)
הכבאיות ממתינות למטוס | צילום: דור פרל

עשן בתא הנוסעים יכול להיות קטלני

בספטמבר 1998 התרסק מטוס MD-11 של חברת התעופה השוויצרית "סוויסאייר". לאחר שהטייסים לא התייחסו לעשן בתא הנוסעים, הסתבר כי במטוס השתוללה שריפה גדולה שהובילה להתרסקות אלימה של המטוס חופי קנדה, כל 229 הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו בהתרסקות זו. מאז, צוותי אוויר מקפידים במיוחד על סימני עשן בתא הנוסעים בעת טיסה.

אל-על מטיסה צי של שישה מטוסי 747-400, המטוס הגדול ביותר שהחברה מפעילה והשני בגודלו בעולם. צי אל-על נחשב מיושן יחסית, וגילם של המטוסים נע בין 18 ל-14 שנים.