תנאי מזג האוויר הקשים גרמו לשיבושים חמורים במערכת התחבורה ביבשת אירופה. למעלה מ-2,000 נוסעים נתקעו בסוף השבוע, לאחר שרכבת ה"יורוסטאר" שעשתה את דרכה מפריז ללונדון התקלקלה - ובמשך שעות לא תוקנה.

בהנהלת הרכבת מבטיחים לפתוח בחקירה מלאה של התקלה ולספק תשובות ברורות מדוע נאלצו אלפי הנוסעים לסבול במשך שעות, אך מנהלי חברת "יורוסטאר" יצטרכו להתאמץ אף יותר כדי להשביע את רצונם של הנוסעים הזועמים שטוענים כי חוו חוויה קשה מנשוא, מהרגע שהגיעו לתחנת היציאה במרכז לונדון. חלקם נאלצו "לבלות" את הלילה בתוך הרכבת ועל הספסלים בתחנות.

הנוסעים: "זה היה סיוט"

המתנה ארוכה ברכבת יורוסטאר בלונדון (צילום: הסאן)
הנוסעים המיואשים, סוף השבוע | צילום: הסאן

עכשיו מתפרסמות העדויות של הנוסעים, שנתקעו במשך כ-16 שעות וטוענים שהתנאים היו בלתי נסבלים. "זה היה נורא", אמר אחד הנוסעים שיצא בשעת בוקר מוקדמת מפריז לכיוון לונדון, "מערכת האיוורור לא עבדה כמו שצריך והיה מחניק".

לי גוטפריי, שחזרה יחד עם משפחתה ללונדון מבילוי בדיסנילנד שבפריז סיפרה כי הם נשארו ללא אור, ללא מזון, ללא שתייה וללא מיזוג אוויר. לי ומשפחתה שבילו את כל הלילה בתוך קרון הרכבת סיפרו כי נוסעים פתחו על דעת עצמם את דלתות החירום כדי לנשום אוויר צח. "זה היה פשוט סיוט", היא מספרת בזעזוע. מסביב היה כאוס מוחלט: "אנשים התעלפו, כולם היו בפאניקה".

"יורוסטאר מאוד מאוד מתנצלת"

מנכ"ל הרכבת ריצ'ארד בראון התנצל בפני הנוסעים הזועמים והמותשים כאחד, והאשים את מזג האוויר הקשה בתקלה המצערת. בשלב ראשוני מעריכים בחברה כי המעבר מהטמפרטורות הנמוכות בחוץ לחום ששורר בתוך המנהרה הוא זה שגרם לתקלה. "יורוסטאר מאוד מאוד מתנצלת על כך שלכל-כך הרבה אנשים נגרמה אי-נחת בשל תנאי מזג האוויר", אמר המנכ"ל והבטיח כי החברה עושה את כל המאמצים להחזיר את האנשים לביתם הכי מהר שניתן.

בהנהלה גם מבטיחים לנוסעים החזר מלא על הנסיעה וכרטיס נוסף חינם - אם כי לא בטוח כלל שהנוסעים הזועמים ירצו לעשות בו שימוש בעתיד.