הקוסטה קונקורדיה לאחר הייצוב (צילום: רויטרס)
הקוסטה קונקורדיה לאחר הייצוב | צילום: רויטרס

שבוע לאחר המבצע הימי הגדול והיקר בהיסטוריה, הצליחו צוללנים לאתר שרידי גופות בסמוך לספינת התענוגות "קוסטה קונקורדיה", שעלתה על שרטון וטבעה מול חופי איטליה לפני כשנתיים.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

באסון ה"קונקורדיה" נהרגו 32 בני אדם, אך חולצו גופותיהם של 30 בני אדם בלבד. הרשויות באיטליה דיווחו כי בדיקות DNA יקבעו האם שרידי הגופות שייכות לשני בני האדם שנספו ככל הנראה בטביעה - אך גופותיהם מעולם לא נמצאו.

הגופות אותרו בתום מבצע חילוץ (צילום: רויטרס)
הגופות אותרו בתום מבצע חילוץ | צילום: רויטרס

גורם בכיר בכוחות ההצלה במקום סיפר לסוכנות הידיעות AP כי קרובי משפחתם של שני הנעדרים - נוסעת איטלקית ומלצר ממוצא הודי - עודכנו בנוגע למציאת שרידי הגופות. השרידים נמצאו בים, סמוך למבנה המרכזי של ה"קוסטה קונקורדיה" - בעקבות דיווחים של ניצולים, לפיהם שם נראו בפעם האחרונה שני הנעדרים. במהלך היום צפויים צוללנים לנסות ולהעלות את שרידי הגופות אל החוף.

"הקוסטה קונקורדיה" שוב מעל פני המים

בשבוע שעבר, אחרי 19 שעות, הצליחו צוותי החילוץ להעלות את ספינת התענוגות קוסטה קונקורדיה, שטבעה ב-2012. הספינה נמשתה בעזרת מספר מתקני ענק להגבהה, כבלים ובמה שנקדחה אל תוך הסלעים בקרקעית הים. "הספינה הועמדה על הפלטפורמות", אמר ראש הרשות להגנה אזרחית באיטליה, פרנקו גבריאלי.

יומיים קודם לכן נערכו הצוותים להיפוך ויישור הספינה, ועבודות ההכנה נמשכו גם בשעות הלילה. תושבים רבים מהאזור קמו מוקדם בבוקר על מנת לצפות במהלך היישור של כלי השיט הכבד. אחד האתגרים שעומד בפני צוות החילוץ הוא העובדה שהספינה מונחת על הר תת-מימי ולכן נאלצו ליישר אותה ללא קרקע יציבה רצופה.

צוות המונה מאות מהנדסים ומכונאים עובד כבר יותר משנה על המבצע לחילוצה של ספינת הפאר, שטבעה מול חופי איטליה בשנה שעברה. על חילוץ כלי השיט עצום הממדים אמונות החברות "טיטאן" האמריקנית ו"מיקופרי" האיטלקית. משקלה של ספינת התענוגות כ-115 אלף טונות ואורכה כ-300 מטרים.

בראשית 2012 טבעה הספינה, שבבעלות חברת קוסטה קרוז. מחקירת האירוע עלה כי כלי השיט עלה על שרטון ובצידו השמאלי נפער חור באורך של כ-50 מטרים. 30 נוסעים נהרגו, 2 עדיין מוכרזים כנעדרים ועשרות אחרים נפגעו. על סיפון ה"קוסטה קונקורדיה" היו 3,229 נוסעי ו-1,023 אנשי צוות. ביולי 2012 הודה רב החובל, פרנצ'סקו סקטינו, כי שיחת טלפון היא שהסיחה את דעתו בעת האסון.