התקלות נמשכות. בואינג 787 (צילום: אתר בואינג)
התקלות נמשכות. בואינג 787 | צילום: אתר בואינג

עוד לפני הידיעה על היעלמותו של מטוס הבואינג 777 באסיה, ביצרנית המטוסים האמריקנית ספגו עוד מכה: סדקים נמצאו בכנפיים של לא פחות מ-40 מטוסי בואינג 787 שנמצאים בקו הייצור של החברה בסיאטל, במה שמהווה עוד מכה לסדרת המטוסים שכבר סבלה בעבר משורת תקלות בטיחות.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק

ה"שיקגו טריביון" דיווח אתמול שהסדקים נמצאו במטוסים שעדיין לא נשלחו לחברות התעופה ולכן לא היוו סיכון בטיחותי. למרות זאת, מדובר בנזק כלכלי משמעותי לחברה שכן שליחת המטוסים ללקוחות תתעכב עד שהתקלה תתוקן ועד שיוודאו שהיא לא חוזרת על עצמה בפס הייצור. מחלקות התחזוקה של חברות התעופה לא דיווחו על סדקים בכנפיים של מטוסים שנמצאים היום בשימוש.

יצרנית הכנפיים היא חברת מיצובישי מיפן, שהודיעה לבואינג על הבעיה לאחר שנתקלה בה בתהליך ייצור הכנפיים, עוד לפני שאלה חוברו למטוסים בתהליך ההרכבה הסופי. בואינג עצמה הודיעה לחברות התעופה על דחיית משלוחי המטוסים ואמרה כי שום מטוס שסובל מסדקים לא נשלח ללקוח.

"אין סדקים במטוסים שנמצאים בשירות"

"אנו בטוחים כי המצב לא מתקיים במטוסים שנמצאים בשירות מסחרי", אמר דובר בואינג דאג אלדר. למרות הניסיון להרגיע, ההודעה של בואינג מצטרפת לשורה ארוכה של תקלות שנמצאו במטוסי ה-787 מאז שהוא נכנס לשירות מסחרי. בשנה שעברה המטוס הושבת לארבעה חודשים בעקבות תקלות במערכת החשמל, וגם לאחר הקרקוע כמה מטוסים סבלו מכשלים כגון דליפת דלק, התלקחות של משואת החירום ותקלות בצנרת.

בתחילת 2012 נמצאו סדקים בכנפיים של ארבעה מטוסי A380, המטוס הגדול ביותר בעולם, השייכים לחברת התעופה האוסטרלית קוואנטס. למרות שהמהנדסים טענו שהמטוס מהווה סכנה לנוסעיו, התקלות תוקנו ולא אירעו אירועים חריגים נוספים בדגם המטוס הזה.