מארק צוקרברג (צילום: רויטרס)
צוקרברג (ארכיון) | צילום: רויטרס

בפייסבוק מתכננים לגייס עוד כ-3,000 עובדים כדי לנטר דיווחים על תוכן לא ראוי המפורסם ברשת החברתית המצליחה, כך חשף היום (רביעי) מנכ"ל החברה מארק צוקרברג. לדברי המנכ"ל, העובדים החדשים יצטרפו ל-4,500 עובדים שכבר כיום עוסקים בניטור הדיווחים המגיעים לרשת מהמשתמשים המתריעים מפני תוכן העלול להפר את תנאי השימוש של האתר.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו 

בחברה הבינו כי אינם יכולים להסתפק במערכת אוטומטית לאחר השקת שירות "פייסבוק לייב" בשנה שעברה, שמאפשר שידור ישיר דרך הרשת. משתמשים מסוימים החלו לנצל את הפלטפורמה לשידור אירועים אלימים, בהם גם תיעודים של התאבדויות ורציחות.

כך, למשל, בשבוע שעבר צילם גבר תאילנדי את עצמו רוצח את בתו התינוקת, ולאחר מכן מתאבד. פייסבוק הסירה את הסרטון מהרשת רק כעבור יממה, ולאחר שצבר כבר יותר מ-370 אלף צפיות. אירועים אלימים נוספים, בהם אונס קבוצתי, שודרו לעולם משיקגו וקליבלנד.

"אנו עובדים על הפיכת היכולת לדווח על הסרטונים האלה לקלה יותר, כדי שנוכל לעשות את הדבר הנכון מהר יותר - בין אם מדובר בתגובה מהירה לאדם הזקוק לעזרה, ובין אם מדובר בהסרת הפוסט", הסביר צוקרברג.