צעדת תלמידים נגד כלי נשק בארה"ב, ארכיון (צילום: רויטרס)
תלמידי התיכון מוחים נגד מדיניות מכירת הנ | צילום: רויטרס

התעשייה האמריקנית לא מחכה למחוקקים – ומבצעת מהלכים בעצמה: שעות לאחר ש"וולמארט", רשת הקמעונאית הגדולה בארצות הברית, הכריזה הלילה (רביעי) כי לא תמכור נשק לצעירים מתחת לגיל 21 – גם "קרוגר", הרשת השנייה בגודלה יצאה בהכרזה דומה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

הרשת הודיעה היום כי תעלה את הגיל המינימלי לרכישת נשק ותחמושת בכל חנויות "פרד מאייר" שבבעלותה, וזאת בתגובה לטבח שאירע בבית הספר התיכון בפלורידה לפני כחודש. הרשת מפעילה 43 סניפים הפזורים באלסקה, אורגון ו-וושינגטון בהם היא מוכרת מגוון רחב של כלי נשק.

"קרוגר" כבר הפסיקה לפני מספר שנים למכור רובים חצי-אוטומטיים בעלי קצב אש גבוה במיוחד, כמו אלו ששימשו את היורה ניקולס קרוז בירי הקטלני שהביא למותם של 17 תלמידים ומורים בבית הספר, וכעת היא נוקטת בצעד גורף יותר.

ארכיון (צילום: 123RF, חדשות)
שינוי מדיניות, וולמארט | צילום: 123RF, חדשות

הלילה כאמור הודיעה "וולמארט" שלא תמכור יותר כלי נשק לצעירים מתחת לגיל 21. על פי הודעת החברה, היא גם תסיר מאתר האינטרנט שלה פריטים המזכירים נשק המתאים לתקיפה. ההכרזה של ענקית הקמעונות הגיעה לאחר שמוקדם יותר הכריזה רשת החנויות האמריקנית "דיק'ס ספורטניג גודס" על הגבלה זהה, אך לא התייחסה למכירת תחמושת לאותם כלי נשק.

אל רשתות הקמעונאות מצטרפים כמה תאגידים גדולים, בהם "הרץ" ו"דלתא אירליינס", שניתקו את הקשרים שלהם עם לובי הנשק האמריקני (NRA) בעקבות הירי הטרגי בפלורידה ותגובתה הרפה של הלובי. ב"וולמארט" הפסיקו למכור את ה-AR15 ונשקים אוטומטים נוספים כבר ב-2015, כמו גם מוצרים נוספים המקלים על ירי מהיר ובכמויות גדולות. מהחברה נמסר כי ננקטים עתה צעדים לאכוף את המדיניות החדשה בחנויות ובאתר האינטרנט.