הפרסומת שעוררה את הסערה (צילום: SKY NEWS)
הפרסומת שעוררה את הסערה | צילום: SKY NEWS

זעם והשמצות נגד רשת האופנה H&M אחרי הפרסומת בה הוצג ילד שחור לובש חולצה שעליה נכתב "Coolest monkey in the jungle" (הקוף הכי מגניב בג'ונגל) – הזמר הקנדי דה וויקנד, שמשתף פעולה עם הרשת, אמר כי הוא "מזועזע ונבוך" אחרי שראה את הפרסומת, וכי נפגע מהמהלך.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

החברה מתמודדת עם גלי ביקורת קשה ברשתות החברתיות, בין היתר גם מצד כוכב ה-NBA לברון ג'יימס, שטען כי מדובר בפרסומת גזענית. "אני רואה בילד הזה מלך צעיר, שליט העולם", כתב, והוסיף את התמונה כשהכיתוב שלה מכוסה וכתר זהב לראש הילד.

"מלך העולם" (צילום: אינסטגרם של לברון ג'יימס)
"מלך העולם" | צילום: אינסטגרם של לברון ג'יימס

משתמשים רבים ברחבי הרשת הביעו את זעמם על הפרסומת. "די עם החברה הזו, מספיק לקנות שם", כתבה אחת הגולשות. "אין בעולם דבר מסוכן מבורות וטיפשות. בראבו H&M, ההתנצלות לא התקבלה".

בחברה הסירו את הפרסומת זמן קצר לאחר עלייתה לאוויר, ובתגובה רשמית שפרסמו נכתב: "אנחנו מתנצלים בכנות על התמונה המדוברת. טעינו, לפיכך התמונה הוסרה מכל ערוצי התקשורת שלנו ובנוסף הסוודר לא יוצע למכירה בכל השווקים של הרשת בעולם".