N12
פרסומת

צפו: הר האופניים הענקי בסין

הערים הגדולות בסין הן לעיתים הצצה לעתיד, עם אפליקציות לכל תחום בחיים - אפילו תחבורה ירוקה. אולם כעת מסתבר שיש לכך גם מחיר: הניסיון לעודד שימוש באופניים במקום מכוניות מזהמות הוביל למפגע סביבתי לא צפוי - ערמות אופניים שחוסמות את הכבישים. צפו בתמונות של רשת Sky News

עמית ולדמן
פורסם:
הקישור הועתק

במקום ערמות זבל - ערמות אופניים: "המדיניות הירוקה" של סין, שנועדה לנקות את הערים הגדולות ולהילחם בזיהום האוויר, הובילה לבעיה הפוכה: ערמות גדולות של אופניים נטושים שהצטברו והחלו לחסום נתיבי תחבורה ושבילי אופניים. הסיבה? התושבים שוכרים אותם, רוכבים - ומשאירים אותם היכן שהם רוצים בסיום השימוש.

שלא כמו בישראל או במקומות נוספים בעולם, בכמה מהערים הגדולות של סין לא צריך להחזיר את האופניים למיקום ספציפי. במקום זאת, אפליקציה המבוססת על מערכת GPS פותחת את האופניים לשימוש ונועלת אותם בכל מקום בהם המשתמשים החליטו להתחיל או לסיים את הרכיבה.

צפו: כך נראות ערמות האופניים בבייג'ינג
פתרון שהוא בעיה | צילום: sky news

יתרונה של השיטה הנוחה למשתמש היא שאכן, יותר ויותר סינים עירוניים החליטו לוותר על השימוש במכוניות המזהמות. אולם במקביל, המשתמשים זונחים את האופניים בכל רחבי העיר - אפילו באמצע נהרות קפואים.

"זו לא התנהגות חברתית טובה, זה פשוט בלתי אפשרי", אמר לרשת Sky News אחד מעובדי העירייה האחראיים על פינוי ערמות האופניים. "הם רכוש ציבורי, ולכן אנשים זורקים אותם ולאף אחד לא אכפת - אף אחד לא דואג לזה, זה ממש לא טוב". צעיר אחר, שעושה שימוש בשירות הפופולרי, אמר לרשת הבריטית כי "זה מאוד נוח - אבל לפעמים יש יותר מידי אופניים, הם חוסמים את הרחובות".

הרי האופניים בביג'ין
הרי האופניים בביג'ין | צילום: sky news
פרסומת

מערכת מסוג זה קיימת ב-160 ערים בסין, ומופעלת על ידי כ-60 משווקים. בזכות היוזמה רבים בסין אימצו את שיטת התחבורה הירוקה, ומגיעים באופניים לכל מקום. המשווקים מקווים להתרחב גלובלית, ואחת אף השיקה מערכת דומה בסן פרנסיסקו.