פנתה לחברת מוניות נגישות באיטליה - וסורבה בגלל שהיא מישראל
יעל, שנעזרת בכיסא גלגלים, ניסתה לתאם עם חברת מוניות נגישות במילאנו לקראת החופשה שלה. החברה סירבה להעניק לה שירות במחאה על מדיניות הממשלה בעזה: "החלטנו לא לשרת ישראלים"

יעל מהודר, יועצת ארגונית ומומחית לקריירה ולניהול, מספרת ל-mako על האירוע בו נתקלה: "לפני חודשיים נוספה לי נכות חדשה שמאלצת אותי להתנייד בכיסא גלגלים. בין הבדיקות הרפואית החלטתי להפוך את הלימון ללימונדה, ולנסוע לנופש באיטליה". הגדרתי לעצמי מטרה של 'איך להגיע לבד לחו"ל גם כשאת בכיסא גלגלים'".
יעל מספרת שתכננה את הטיול לפרטי פרטים לאור המגבלה החדשה, ובין השאר חיפשה עם AI חברות שמתמחות במוניות לאנשים עם כיסא גלגלים. "החברה שמופיעה ראשונה בחיפושים היא החברה הזו", היא אומרת. "פניתי אליהם במייל מסודר, הסברתי שאני מבקשת מונית לאתמול, ממילאנו לבית המלון".
"הסברתי שאני עם כיסא גלגלים", היא ממשיכה, "ושאזדקק לסיוע מצד הנהג בהכנסת הכיסא למונית ובהוצאתו בהגעה ליעד. שאלתי מה העלות בהתאם לכך. התשובה שקיבלתי הדהימה אותי".
התשובה המקוממת של חברת המוניות: "קודם כל תודה לך על שפנית אלינו, כאות מחאה נגד מדיניות הטיהור האתני והרעב שממשלת ישראל מבצעת לאורך שנים ברצועת עזה, החלטנו כי עד שיסתיים רצח העם הזה - אנו מפסיקים כל קשר עם ישראל עד שיושב שלום. להחלטה זו אין שום קשר נגד אזרחי ישראל, אך אנו מאמינים בכל תוקף שחובה לעשות מעשה נגד כל הצעדים שננקטו על ידי ראש ממשלת ישראל".
יעל נותרה המומה. "הרי הם כותבים בתשובה שלא מדובר על כעס עליי באופן אישי", מסבירה, "אלא על מדיניות ממשלת ישראל. אם ככה, למה הסנקציה, המחאה, מופנית לאדם הפרטי, בזמן שאתם מצהירים שאין לכם בעיה עם האדם הפרטי?"
יעל החליטה שהתגובה לא תהרוס לה את הטיול: "לשקוע בכעס או לקחת את זה באופן אישי לא יקדם אותי. פשוט פניתי לחברות אחרות ולא כתבתי שאני מגיעה מישראל. אפילו לא ציינתי את פרטי הטיסה. מצאתי חברה אחרת די מהר".
