קיבלה מאות חבילות של אמזון לביתה – והכל בגלל תרמית של אחד המוכרים
קיי, תושבת קליפורניה, סיפרה שיום אחד התחילו להגיע לביתה חבילות של כיסויי מושבים לרכב – מוצר שהיא מעולם לא הזמינה. לאחר בדיקה של המקרה, הסתבר שאחד המוכרים באמזון רשם את כתובתה הפרטית ככתובת להחזרות: "החבילות פשוט לא הפסיקו להגיע"

תתארו לעצמכם מצב: בכל יום מגיעות אליכם הביתה עוד ועוד חבילות שלא הזמנתם, ואין לכם שמץ של מושג למה. זהו סיוטה של קיי, תושבת סן חוזה, קליפורניה, שבמשך יותר משנה הוצפה במאות אריזות של מוצרים שונים – והכל בגלל מוכר באמזון, שרשם את ביתה ככתובת החזרות מבלי ידיעתה.
"החבילות פשוט לא הפסיקו להגיע", סיפרה קיי ל-ABC 7. "מה שאתם רואים כאן זה רק חלק קטן – סירבתי לקבל יותר ממה שאתם רואים פה". לדבריה, המצב החריף עד כדי כך שלא יכלה להכניס את אמה בת ה-88 לבית בגלל הקרטונים שנערמו בחנייה.
בתחילה חשבה שמדובר בטעות של שכנים או כתובת שגויה – אבל כשהמשלוחים נמשכו בלי הפסקה, היא פתחה כמה מהם כדי להבין מה קורה. בכל אחת מהחבילות היא מצאה את אותו מוצר בדיוק: כיסויים למושבי רכב, עשויים עור סינתטי.
המוצר התברר כלא תואם את תיאורו באתר הקניות ולקוחות רבים ניסו להחזיר אותו. מה שהם לא ידעו, זה שכתובת ההחזרה שמסר להם המוכר הייתה בעצם ביתה של קיי. הבעיה, כאמור, לא נפתרה במשך יותר משנה. לדברי בעלת הבית, היא פנתה לאמזון לפחות שש פעמים – וקיבלה הבטחות ש"הבעיה תיפתר תוך 48 שעות". זה לא קרה. במקום פתרון, קיי קיבלה שובר של 100 דולר, והקרטונים פשוט המשיכו להיערם בחצר שלה. נציגי אמזון אף הציעו לה לתרום את החבילות – או להחזיר אותן בעצמה לדואר.
נציגים של אמזון הגיעו בעצמם לביתה של קיי ביום שלישי האחרון, רק לאחר שהסיפור פורסם בתקשורת המקומית. החבילות סוף סוף פונו, המוכר הושעה, והקישור למוצר הוסר מהאתר. גם הביקורות – שרובן היו זועמות ודירגו את המוצר בכוכב אחד – הוסרו מהעמוד.
"אני לא מאחלת את זה לאף אחד," אמרה קיי. "הפכו את הבית שלי למרכז מיון בלי לשאול אותי בכלל". באמזון סירבו לומר אם יינקטו צעדים למניעת מקרים דומים בעתיד, אך מסרו בתגובה: "התנצלנו בפני הלקוחה ואנו פועלים מולה ישירות כדי לוודא שהבעיה נפתרה לצמיתות".
