נשיא מיקרוסופט בראד סמית' אמר היום (שבת) כי רוסיה מפיצה קמפיין של דיס-אינפורמציה ברשת בנוגע למלחמה בישראל. לדבריו, מיקרוסופט ומתחריה מתמודדים עם מבצע נרחב, בדגש על שימוש ביכולות בינה מלאכותית.

בחסות המלחמה - הידרדרות היחסים בין ישראל ורוסיה: סיקור N12

במהלך פורום בין-לאומי בפריז אמר סמית' כי חברות הטק השונות פועלות לאתר תכנים מניפולטיביים שעברו שינוי. "אנחנו הולכים ומשתפרים בזיהוי הקמפיין הרוסי, כמו למשל כאשר הם קראו לאנשים שלא לקבל את החיסון לקורונה", אמר, "או למשל היום, כשאנו רואים את קמפיין הדיס-אינפורמציה שלהם בנוגע לעימות במזרח התיכון".

מאז תחילת המלחמה הציגה רוסיה עמדה אנטי-ישראלית מובהקת, סירבה לגנות באופן חד-משמעי את הטבח של מחבלי חמאס ביישובי עוטף עזה, ומדגישה פעם אחר פעם את תמיכתה בעמדה הפלסטינית בלחימה. במקביל, אירח משרד החוץ במוסקווה משלחת של בכירי חמאס בראשות מוסא אבו מרזוק, ודנו עימם באפשרות של שחרור החטופים בעלי האזרחות הרוסית.

המלחמה בישראל מסמנת הידרדרות חמורה ביחסי ירושלים-מוסקווה, ובשבוע שעבר דווח ברשת בלומברג כי ישראל הפסיקה לעדכן את הרוסים בתקיפות של חיל האוויר בסוריה. מאז תחילת המלחמה מופצת ברוסיה תעמולה אנטישמית ואנטי-ישראלית, המוצגת גם בכלי התקשורת המרכזיים ביותר, המיושרים עם מסריו של הנשיא ולדימיר פוטין. כזכור, המוני רוסים מוסלמים מוסתים ניסו לפגוע בישראלים ויהודים בנמל התעופה בדגסטן.