ראיה דרמטית: זה 8 שנים שהתרסקות המטוס המלזי נחשבת לאחת החידות הגדולות ביותר בעולם התעופה. כתבה שפורסמה אתמול (שלישי) ברשת "סקיי ניוז" חושפת עדות דרמטית ששופכת אור על הפרשה לאחר שנים של סימני שאלה. אחת מדלתות המטוס נמצאה אצל דייג מדגסקרי – ומחזקת אצל החוקרים את החשד שלפיו הטייס, זהרי אחמד שאה, ריסק את המטוס בכוונה לתוך האוקיינוס.

לפי הממצאים החדשים, הטייס ככל הנראה הפיל את דלת גלגלי הנחיתה לפני התרסקות, במטרה להרחיב את גלגלי המטוס ולהבטיח שישקע בים במהירות גדולה יותר. המטוס של חברת "מלזיאן איירליינס" התרסק בלב האוקיינוס ההודי במרץ 2014, כשעליו 239 אנשים – שעשו את דרכם מקואלה לומפור לבייג'ינג. במהלך הטיסה מטוס הבואינג 777 נעלם במפתיע ממסכי המכ"ם, ביצע פנייה בלתי צפויה מנתיב הטיסה המתוכנן שלו והתרסק. כל נוסעי הטיסה בחזקת מתים.

המטוס המלזי (צילום: Facebook/Flight Level 410)
המטוס המלזי, ארכיון | צילום: Facebook/Flight Level 410

"העובדה שהנזק נגרם בצד הפנימי של הדלת ולא בצד החיצוני מובילה למסקנה שגלגלי הנחיתה היו בנטייה גדולה מאוד בעת ההתרסקות", כך כותבים המהנדס הבריטי ריצ'רד גודפרי וצייד ההריסות האמריקאי בליין גיבסון בדוח החדש שפרסמו. עובדה זו תומכת במסקנה שלאורך כל הטיסה נכח טייס פעיל".

עוד כתבו כי רמת הנזק שנגרם לדלת מכל צדדיה מובילה למסקנה שהטיסה המסתורית ממלזיה הסתיימה בצלילה מהירה מגובה רב, במטרתה להבטיח שהמטוס יתפרק לכמה שיותר חלקים. "אי אפשר לומר בשום אופן שטיסה MH370 ממלזיה הסתיימה בהתרסקות רכה לתוך האוקיינוס".

בדוח נטען שהשילוב בין הפגיעה המהירה שנועדה לשבור את המטוס לבין גלגלי הנחיתה המורחבים שנועדו להטביע את המטוס במהירות האפשרית, שניהם מראים "כוונה ברורה להסתיר את העדויות להתרסקות".

החוקרים מסבירים כי לטייס לא הייתה כל סיבה נראית לעין לנתק את דלת גלגלי הנחיתה. לדבריהם, טייס שנדרש לבצע נחיתת חירום על פני המים, לא ירצה לפתוח את גלגלי הנחיתה המורחבים – זאת מכיוון שהם יכבידו על המטוס, ישבשו את החיכוך עם פני השטח של הים ויגדילו את סיכויו ל"התפרקות קטסטרופלית".