N12
פרסומת

ממשלת יפן פתחה בקמפיין לעידוד צריכת אלכוהול בקרב צעירים: "נחייה את התעשייה"

שיעור הילודה, הזדקנות האוכלוסייה ומגפת הקורונה גרמו לצמצום שוק המשקאות האלכוהוליים ביפן – והובילו לירידה בהכנסות המדינה ממיסים • "בתקופת הקורונה רבים החלו לתהות לגבי הרגלי השתייה שלהם", אומר גורם ברשות המיסים לעיתון יפן טיימס • בקמפיין החדש קוראת הממשלה לצעירים להציע רעיונות לתוכניות עסקיות ולמוצרים ועיצובים חדשים – "כדי לעורר את הביקוש"

עמית ולדמן
פורסם:
מבחן הבירות: אירופה מול ישראל
צילום: רויטרס
הקישור הועתק

תעשיית המשקאות האלכוהוליים ביפן הצטמצמה בתקופה האחרונה, וגרמה לירידה בהכנסות המדינה ממסים. כדי להילחם בתופעה, החליטה ממשלת יפן על תחרות כלל ארצית שתפיח חיים בתעשייה הדועכת. "נפנה לצעירים ונקדם פיתוח וקידום של משקאות אלכוהוליים יפניים – ובמקביל נחייה את התעשייה", כך נכתב באתר הקמפיין של רשות המיסים ביפן.

הקמפיין החדש, שקיבל את השם "סאקה ויוה!", יימשך עד ה-9 בספטמבר, והוא פונה לאזרחים יפנים בגילי 20 עד 39. המשתתפים יוכלו להעלות רעיונות לתוכניות עסקיות משלהם ולמוצרים ועיצובים חדשים – "כדי לעורר ביקוש בקרב הצעירים". מעבר לקידום של בירה, וויסקי ויין, הקמפיין נועד להגביר את הפופולריות של הסאקה, יין האורז המסורתי והנפוץ ביפן.

באתר הקמפיין נכתב כי שוק המשקאות האלכוהוליים המקומי הצטמצם עקב שינויים דמוגרפיים, ירידה בשיעור הילודה, הזדקנות האוכלוסייה והשינויים באורחות החיים בעקבות מגפת הקורונה. בשנת 1980 היוו המיסים על משקאות אלכוהוליים 5% מסך ההכנסות של המדינה, אך הצטמצמו ל-1.7% בלבד בשנת 2020 - כך דווח ביפן טיימס.

"כשעבודה מהבית הפכה רווחת בזמן מגפת הקורונה, רבים החלו לתהות אם הרגלי השתייה שלהם נחוצים כדי להעמיק את הקשר עם עמיתיהם", אמר גורם ברשות המיסים של יפן לעיתון, והוסיף כי "אם הנורמה החדשה תשתרש - זה יועיל מאוד להכנסות המדינה ממסים".