מסע מיוחד ברכב: נסיעה מאיחוד האמירויות לתל אביב היא מעין חלום מוטורי שזכה להתגשם. המטרה היא ניסיון לעורר בדרך מודעות לבעיית הביטחון התזונתי של העמים באזור, ולקשר בין אנשי עסקים. איך זה אפשרי? לברוס גורפיין וג'ו כהן, שני אנשי עסקים - יש אזרחות אמריקנית או אירופאית בנוסף לישראלית. כול חשש מגילויי איבה של המקומיים במהלך המסע - נעלם מהר מאוד. "יש חששות מיהודים בגלל שהם לא מכירים", טען ברוס. "בגלל שהרבה מהם למדו בבית ספר שליהודי יש 'קרניים וזנב', וכשהם רואים שהקרניים שלי נקטפו בחום - אז הם הרבה יותר מקבלים וחמים".

המסע ארך 6 ימים שכללו 4,500 קילומטרים, סופת חול אחת גדולה והרבה מארחים מסבירי פנים, כמו בסעודיה. "הסעודים קיבלו אותנו בידיים פתוחות", סיפר ברוס. "שמחו שאנחנו באים להביא טכנולוגיות חדשות, שישפרו את איכות החיים ובאמת לעבוד על כל הנושא של אוכל ואספקת מזון וביטחון תזונתי, שזה דברים שבאמת מעסיקים את כולם היום, במיוחד אחרי הקורונה, מחפשים את הפתרונות המקומיים".

סופת חול במסע מדובאי לתל אביב (צילום: המהדורה המרכזית)
סופת החול שבה נתקלו ברוס וג'ו | צילום: המהדורה המרכזית

במהלך המסע עצרו ברוס וג'ו במישור החוף הישראלי שחם רק קצת פחות מבריאד שבסעודיה, ולאחר מכן המשיכו לנסוע עוד 4,500 קילומטרים חזרה הביתה עם גיוון קטן במסלול - עצירה בבחרין. ואכן, יש הרבה בירוקרטיות. בעיקר חובה להסדיר מראש ענייני ביטוח לרכב. חברות ביטוח ישראליות צריכות למשל להפעיל מסלול מיוחד לרכב עם לוחית רישוי אמריתית. לדבריו של ג'ו, מדובר בכיבוד התרבות: "אם מכבדים את האזור ואת התרבות בכול מדינה שבה אתם נמצאים, אין ממה לפחד. כול מי שפגשנו הוא מאוד מסביר פנים, לשנינו".

מפת המסע מדובאי לתל אביב (צילום: המהדורה המרכזית)
מפת המסע של ברוס וג'ו - מדובאי לתל אביב | צילום: המהדורה המרכזית

ברוס הוסיף לדבריו של ג'ו, והסביר כיצד לטענתו צריך לבנות את היחסים עם העם הסעודי: "אנחנו צריכים לדעת לבנות את זה שלב אחרי שלב. אם נבנה את זה מהר, זה ייפול מהר. אם נבנה את זה לאט-לאט בעוד 5-4  שנים יהיה הסכם שלום, אבל הוא יהיה הסכם שלום בין העמים - ומשם אנחנו נוכל לפרוח".

כעת, השניים מקווים שהמסע הזה יהפוך למסורת. בשנה הבאה כבר ודאי יהיו גם חסויות, אחרי שאת הפרמיירה הזאת ברוס וג'ו מימנו מכיסם. לא מדובר במסע זול, גם אם הנסיעה מישורית ולא מאוד אקסטרימית - וגם אם הדלק בחצי האי ערב לא יקר כמו בשאר העולם. בדרך, גם יש קשיים. למשל, ג'י-פי-אסים פחות עובדים במדינות כסעודיה, כפי שסיפר ברוס: "ווייז וגוגל מפות פחות עבדו, אז עבדנו גם עם מפת נייר". למסע כזה נדרש להיערך היטב, כולל למשל מקרר לרכב, טלפון לווייני לחירום וכן לחשב טוב איפה מתדלקים.