בית המשפט באיטליה החליט הלילה (בין שבת לראשון) על שחרורם של שלושת החשודים שעוכבו לחקירה בעקבות אסון הרכבל, כארבעה ימים לאחר שנעצרו. ע"פ החשד, השלושה, שכוללים את המנכ"ל, מנהל התפעול ומנהל השירות, היו אחראיים על השימוש במתקן "המזלג", כלי שמנע את עבודתם התקינה של בלמי החירום. אלו הובילו לקריעת הכבל שעליו נגרר הקרון ולמותם של 14 בני אדם ובהם חמישה ישראלים.

ע"פ החקירה הראשונית דווח כי מדובר ברשלנות שנבעה ככל הנראה מבצע כסף. השלושה נחקרו בחשד ל"הסרה מכוונת של אמצעי זהירות נגד תאונות בעבודה", פשע שדינו עד 10 שנות מאסר, במקרה של אסון שבו נגבו חייהם של מבקרים באתר.

בנוסף, בית המשפט החליט, לפי הדיווח באתרי החדשות "לה סטמפה" ו"לה רפובליקה", כי מנהל השירות גבריאל תדיני יישאר במעצר בית. שופט בית המשפט אמר כי אין סכנה בשחרור השלושה: "אין צורך להחזיקם עוד בכלא מכיוון שהם אינם יכולים לברוח ואין סכנה שהם יפגעו בראיות".

בדיווח גם צוטט המנכ"ל של החברה, לוא'יגי' נריני שאמר לשופט החוקר: "לא יכולתי לעצור את הרכבל'. לפי  גרסתו של נריני, הוא לא נאלץ להתמודד עם בעיות הבטיחות של המפעל. "תפסיק לומר שהוא חסך באבטחה", אמר עורך דינו לשופט.

"אבטחה אינה עניינו של הסוחר", הוסיף עורך הדין. "לא הוא היה צריך לעצור את הרכבל כי זה יהיה ניגוד עניינים. המדינה דאגה לומר כי צד שלישי אחראי על הביטחון". לטענתו של העו"ד, נריני דיווח כי ידע שהייתה חריגה במערכת הבלימה אך לא ידע על השימוש ב"מזלגות". "נריני מסר מידע חשוב כמו של מי האחריות ובאילו תחומים, מי צריך לדאוג לבטיחות הנוסעים ומי לענייני החברה. הכוח לסגור את הרכבת לא היה שלו, הוא יכול היה לעצור אותה רק אם לא היה מנהל תפעול".

תדיני, מנהל השירות, אישר לפי הדיווחים כי הוא שם את 'המזלג' מספר פעמים. "החריגות שבאו לידי ביטוי במערכת אינן קשורות לחבל", טען תדיני. "לא היה קשר בין הבעיות עם הבלמים לבין אלה עם החבל". עוד הוא טען בבית המשפט: "אני לא עבריין. לעולם לא הייתי נותן לאנשים להמשיך אם הייתי חושב שהחבל ייקרע".