כבר חודשיים שהרכבת התחתית בניו יורק שוממת. בבקרים ואחר הצוהריים, בשעות העומס ובערבים - הקרונות ריקים לחלוטין. בשגרה ניתן לראות טורים של אנשים שנכנסים ויוצאים מהרחוב לתחנות השונות, ממהרים להגיע הביתה. עכשיו, בצל משבר הקורונה והמאבק בנגיף, רק מי שממש חייב משתמש בסאבווי.
לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות
גם ב"תחנה המרכזית" של הרכבת התחתית בעיר, הגרנד סנטרל, חלק מהרציפים והקומות במתחם הענק סגורים לחלוטין. על הקירות השלטים שמזכירים לציבור את הצורך לחבוש מסכה, ובהיכל הגדול ההד של הבודדים שנכנסים נשמע היטב.
מתוך אותה "תחנה מרכזית" יוצאות כל הרכבות ועוברים בה מיליוני תיירים בשנה. כעת, כשהקורונה מכה בעיר, הכול ריק לחלוטין - מלבד המשטרה שעדיין מורגשת במקום. "מעולם לא ראיתי את ניו יורק ככה בכל חיי", סיפרה קמי, נוסעת בסאבווי. "מוזר לראות אותה כל כך ריקה".
העובדים החיוניים, שעבורה זהו אמצעי התחבורה היחיד להתנייד בעיר, התלוננו עם תחילת הסגר שמספר חסרי הבית ברכבות מזנק. הרשת מוצפת בתיעודים האלה מהקרונות: אנשים שעברו לגור שם על הרצפה, והספסלים מלאים באשפה ולכלוך. "תכבדו את העובדים החיוניים, זה פשוט דוחה מה שקורה בקרונות", אמרו. "זה חוסר כבוד לעובדים".
למעלה מ-2,000 מעובדי התחבורה הציבורית בעיר חלו בקורונה, מאה מהם מתו מהנגיף. חלק מהם פנו לתקשורת בקריאה לעזרה, הם מרגישים שלא שומרים על בריאותם.
בעקבות הלחץ הציבורי, לראשונה מאז שנת 1904, הרכבת מושבתת מדי לילה. בשעות הלילה הקרונות עוברים חיטוי יסודי. העירייה, במבצע נרחב, הועברו מאות חסרי בית למקלטים ובתי מלון. שרותי הרווחה והשיטור מסיירים ומציעים קורת גג ומיטה נקייה כדי לפנות את הקרונות לנוסעים.
לצפיפות שלה והמחסור באוורור היה קשר ישיר להתפרצות וההתפשטות של המחלה בניו יורק, ומכאן החשש גם בהחזרתם לשגרה. זוהי נקודת התורפה של ניו יורק: החשש שגם כשתחזור השגרה, מהרכבת התחתית תצא ההתפרצות הבאה.