חברת האם שמייצרת את מותג הבירה "קורונה" עומדת בפני השנה הכי גרועה שלה בעשור האחרון, לא קשה לנחש למה: התפשטות נגיף הקורונה בעולם פגעה קשות במותג העולמי וגרמה לו להפסדים של 170 מיליון דולר רק ברבעון האחרון, כל זאת בזמן שהצפי למכירות היה גבוה דווקא בגלל ראש השנה הסיני.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אנהאוזר-בוש אינבוו" היא חברה בלגית-ברזיאלית, שאחראית בין היתר על ייצור מותגי בירה מוכרים מאוד כמו באדווייזר, סטלה ארטואה וגם קורונה. בעקבות ההתפשטות המהירה של הנגיף בעולם ובסין בפרט, שפגעה קשות במותג הבירה, הפסידה החברה בחלק מהמקומות מאות מיליוני דולרים.

ההפסדים בעקבות הנגיף הכריחו את החברה "לחתוך" בונוסים של בכירים. בנוסף, הביא את החברה לפרסם תחזית רבעונית נמוכה ביותר, שכמובן פוגעת גם בערך המניות שלה עצמה.

בירה קורונה (צילום: 123rf)
בירה קורונה (רקע כהה) | צילום: 123rf

מנכ"ל החברה סיפר ל-CNBC: "העסק שלנו מתמקד במסעדות, ברים, חיי לילה ויציאות עם חברים". המצב בסין שלא מאפשר לצאת ולבלות כמו בעבר הוריד משמעותית את מספר המכירות זאת בנוסף לפגיעה משמעותית בשם המותג של החברה. התוצאה של כל אלה הם הפסדים של מליונים.

לעומת זאת, באופן מפתיע משווקת אמריקאית של מותג הבירה מדווחת דווקא על עלייה במכירות. בכירים בחברה סיפרו כי המכירות עלו ב-5% בארצות הברית: "מכירות הקורונה נשארות גבוהות וזאת הודות לצרכנים הנאמנים" סיפרה דוברת חברת Constellation Brands ל-CNN.

בניגוד לטענות אנשי החברה, סקרים שפורסמו בימים האחרונים הראו כי הצרכן האמריקאי ממש לא ממהר לקנות את הבירה. 38% אחוז מהנשאלים טענו שלא ירכשו את הבירה בגלל הקישור לנגיף. בסקר נוסף הממצאים היו כי כוונת צרכן לרכוש את מותג הקורונה היא הנמוכה ביותר מזה שנתיים.