תגלית יוצאת דופן מן החלל: צוות בינלאומי של מדענים גילה השבוע את קיומם של סוכרים החיוניים להיווצרות חיים - בתוך מטאוריטים, חלקיקי סלע שמקורם בחלל החיצון. התגלית החדשה מתווספת לרשימה הולכת וגדלה של תרכובות נוספות שנמצאו כחיוניות לחיים ואותרו על מטאוריטים, והיא יכולה לתרום משמעותית להבנת תהליך היווצרות החיים על פני כדור הארץ לפני מיליארדי שנים.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בין הסוכרים שאותרו על ידי אנשי צוות המחקר על שני מטאוריטים שונים היו: ריבוז, ערבינוזה וקסילוז. ריבוז הוא מרכיב מכריע ב- RNA, מולקולה שתפקידה להעביר הוראות גנטיות ממולקולת ה- DNA אל הריבוזומים שבתוך התאים. ריבוזומים אלה בונים את החלבונים שנחוצים לתהליך החיים.

"אבני בניין נוספים של החיים נמצאו במטאוריטים בעבר, כולל חומצות אמינו המרכיבות חלבונים ומרכיבים נוספים של DNA ו-RNA", הסביר יושיהירו פורוקאווה מאוניברסיטת טוקיו, מחברו הראשי של המחקר שפורסם בתחילת השבוע בכתב העת הרשמי של האקדמיה הלאומית למדעים של ארצות הברית. "עם זאת, הסוכרים שנמצאו כעת הם תגלית חדשה ומרכיב שהיה חסר עד כה במרכיבי החיים שנמצאו במטאוריטים".

פורוקאווה הסביר כי "המחקר מספק עדות ישירה להימצאות ריבוז בחלל, ולהגעתו אל כדור הארץ. ייתכן כי הסוכר מהחלל החיצון תרם להיווצרות RNA בכדור הארץ והביא להיווצרות החיים עליו". ג'ייסון דוורקין, שותף נוסף במחקר, הוסיף על כך: "זה מדהים שאפשר לאתר מולקולה שברירית כמו ריבוז בחומר כה עתיק".