אחרי שנתיים שחגגנו את חג הפסח בבידודים, בסגרים ובעיקר בתוך גבולות ישראל, השנה הכל נפרץ ודומה שכמעט חזרנו לשגרה. מחירי הטיסות בשמיים ושדה התעופה ללא ספק מרגיש את פסח 2022 ברגליים. הדבר אומר בהכרח שרגע לפני שתעלו על המטוס, סיכוי גבוה במיוחד שמצפה לכם חווית יציאת מצרים עמוסה במיוחד בשדה.

הסיבה היא כאמור ביטול מגבלות הקורונה על החוזרים ארצה אבל לא רק. מאז ששמי ישראל נפתחו לרווחה ב-1 למרץ, המוני ישראלים הסתערו על נתב"ג והצפי הוא שכמות הנוסעים היומית תגדל עוד ככל שנתקרב לפסח עד שנגיע למספרים של 2019. הגורם העיקרי לעיכובים ארוכים הוא היעדר כוח אדם שמונע מרשות שדות התעופה להפעיל את כל עמדות הבידוק כבעבר. 

הפתרון החינמי אך המעיק וזה שבוחן את קצה הסבלנות שלנו הישראלים הוא להגיע מוקדם. ממש מוקדם. 4 שעות מוקדם. ויש גם פתרונות שיעלו לכם כמה מאות שקלים ויקדמו אתכם בתור. מה ניתן לעשות על מנת לקצר את זמני ההמתנה הארוכים? בדקנו.  

  1. טוסו מטרמינל 1

    אם עדיין לא הזמנתם טיסה ואתם מתלבטים לאן ועם איזו חברה לטוס, כדאי שתשקלו לבחור דווקא בטיסות היוצאות מטרמינל 1 שחזר לפעילות מלאה והחל מ-27 למרץ משמש לא רק לטיסות לואו קוסט. נכון לעכשיו פועלות בו כ-70 עמדות בידוק שמטרתן להוריד את העומס מטרמינל 3, והטסים שרוכשים כרטיסים לטיסות היוצאות ממנו עוברים בו את כל הליך הבידוק הביטחוני, את הרישום לטיסה ואת ביקורת הדרכונים ולאחר מכן מועברים לדיוטי פרי שבטרמינל 3 עד לעלייה למטוס.

  2. נצלו את שירות הצ'יק אין החדש

    לפני ימים ספורים השיקו ב"אל על" שירות טרום טיסה חדש עבורו פועלים בשדה דלפקים ייעודיים וזמן ההמתנה בהם אמור להיות קצר במיוחד (לא יותר מחצי שעה מבטיחים לנו ב"אל על").
    כיצד זה עובד? על נציג המשפחה להגיע 24 שעות לפני הטיסה עם כל הכבודה והדרכונים על מנת לבצע את הליך הרישום, מסירת המזוודות, ביצע הצ'ק אין וקבלת כרטיסי עליה למטוס.
    ביום הטיסה המשפחה תגיע לשדה התעופה עם כבודת יד בלבד ותעבור במסלול המהיר באזור W.  לדברי שלומי עם שלום, סמנכ"ל אל על, השירות החדש עדיין לא תפס תאוצה ואחוזים בודדים של טסים מנצלים אותו אולם התקווה היא שככל שיותר אנשים ידעו עליו וישתמשו בו, הדבר יסייע בהתמודדות עם העומסים הכבדים.
    השירות חינמי ועתיד להמשיך לפעול גם לאחר תקופת החגים הקרובה. ועכשיו לאותיות הקטנות:
    על מנת ליהנות מהשירות החדש אין צורך לקבוע תור מראש אלא פשוט להגיע לטרמינל 1 בימי ראשון–חמישי בין 22:00-16:00 או בימי שישי בין 13:00-8:00. כמו כן, השירות אינו פעיל לטסים לכל היעדים אלא רק למי שטס לצפון אמריקה, תאילנד, לדרום אפריקה, לונדון -  הית'רו ופריז.



    ההיענות הנמוכה לשירות אינה עוצרת את "אל על" שכבר עובדת על פיתוח טכנולוגי חדש שעתיד לעזור לקצר את זמני ההמתנה עוד יותר. מדובר על שירות נוסף שכרגע נבדק כפיילוט בחלק מהטיסות ותוך מספר ימים עתיד להיות מושק באופן רשמי. במסגרת השירות הזה תוכלו להטעין את כל מסמכי הקורונה לאפליקציה ייעודית שפותחה על יד החברה על מנת להקל על הביורוקרטיה בעת רישום לטיסה בדלפקי שדה התעופה.
  3. חפשו את ה-W

    ב-2021 החלה לפעול בשדה התעופה עמדת בידוק מהירה שמיועדת לטסים עם כבודת יד בלבד. על מנת ליהנות מקיצור התור שהעמדה מציעה, עליכם לבדוק כי חברת התעופה שבה רכשתם את הכרטיסים מאפשרת ביצוע צ'ק אין אונליין, לבצע את ההליך באתר החברה ולאחר מכן להגיע לטיסה עם טרולי בלבד.
  4. פנו לסיירת המשפחות

    אם אתם טסים עם ילדים יתכן שתוכלו להיעזר ב"סיירת משפחות" - צוות עובדי ביטחון של שדה התעופה שהוקם במיוחד על מנת לאתר משפחות עם ילדים קטנים בתורים הארוכים. מטרת הפעילות של הסיירת החדשה היא לאתר אתכם, להוציא אתכם מהתור ולסייע לכם לעבור תהליך בידוק מזורז ומקוצר בדרך לחופשה המיוחלת. 
  5. שירותי קרקע VIP בתשלום

    אם אתם רוצים חווית טיסה של האחמ"ים ומוכנים להיפרד לשם כך מסכום שעלול להגיע גם לעלות הטיסה עצמה, בוודאי תשמחו לגלות את שירותי הקרקע של החברות החיצוניות הפועלות בשדה התעופה. כפי שסיפרו למאקו בלוגרי הטיולים אשר בדקו את השירותים, תוספת התשלום שתידרשו לשלם יכולה להגיע למאות דולרים לאדם תמורתם תוכלו לשהות בלאונג'ים מפוארים בזמן שצוות החברה יעשה עבורכם את כל הליך ההכנה לטיסה.
    במידה והטיסה מהטרמינל הפרטי "פתאל" קצת כבדה לכיס שלכם אבל בכל זאת תרצו להקל על עצמכם קצת, כדאי שתדעו שחברת "לאופר" שמציע שירותי קרקע למשפחות מציע 15% למחזיקי כרטיס אשראי של CAL. השירות שעולה כמה מאות שקלים (ולא דולרים כפי שעולה השהות בטרקלין הפרטי) כולל ליווי וזירוז תהליך הצ'ק שעדיין יקח כשעתיים. 

כדאי שתדעו גם את זה

  • עבור הטסים במחלקת עסקים של אל על מוצאים שירותי קרקע מיוחדים (ללא עלות נוספת) וביצוע הצ'ק אין נעשה בדלקים יעודים עם תורים מקוצרים בהרבה.
  • לא בכל חברות התעופה ניתן לבצע צ'יק אין מוקדם אונליין. חברת ארקיע כן מאפשרת זאת.
  • מומלץ לבדוק את המשקל והגודל של כבודת יד המותרת לעלות לטיסה, זה יחסוך הרבה זמן בדלפק הצ'ק אין בשדה התעופה. המידע הזה מפורט באתרי חברות התעופה וכדאי לעבור עליו לפני תחילת האריזה.
  • הגעה לשדה 4 שעות לפני הטיסה היא כבר אינה המלצה בלבד אלא הכרח ממשי, אז תהיו מודעים לכך על מנת שלא תפספסו את הטיסה (ותעברו את זמן ההמתנה בתור עם קצת פחות לחץ).
  • הימים העמוסים ביותר בשדה התעופה הם ראשון וחמישי אז אם טרם הזמנתם כרטיס טיסה, כדאי שתנסו להימנע מהימים הללו.
  • אם אתם לא יכולים בלי מסע הקניות בדיוטי, כדאי שתדעו שמהיום אפשר להזמין את המוצרים בעודכם בבית ובהגעה לשדה לאסוף את הקניה מוכנה וארוזה מהקופות הייעודיות שפועלות במיוחד לשם כך.