הקיץ הישראלי מפלג את הבתים שלנו לשניים: אלו שלא יכולים בלי מזגן כל הלילה ואלו שמתכסים בפוך גם ביולי-אוגוסט. שני המקרים קיצוניים כמובן ורובנו נמצא בטווח הבטוח, אם כי ניתן להבין מדוע חם לנו כל כך בלילה כשהטמפ' מטפסות ל-40 מעלות בצל. מצד שני, חשוב להבחין בין לחות וחום להזעת לילה, שכן האפשרות הראשונה ניתנת בהחלט לטיפול בעזרת שינויים קלים. האפשרות השנייה היא כזו שעלולה להצביע על שורה של בעיות בריאותות שונות.  הנה כמה דברים שחשוב לדעת על השינה שלכם על מנת שתשיגו את מנוחת היופי הנוחה והנכונה עבורכם.

  1. ראשית, הבחינו בין הזעה לשינה חמה

    הזעת לילה אינה קשורה בהכרח לטמפ' ולמזג אוויר. הזעת לילה שדורשת התייחסות היא זו שאתם מתעוררים בפיג'מה וסדינים רטובים וספוגים. "הגורמים לתופעה זו נעים מזיהום, שינויים במצבים הורמונליים שיכולים להתרחש במהלך ההריון ועד גיל ההתבגרות, גיל המעבר או מצבים בבלוטת התריס. גם חרדה, לחץ וירידה ברמת הסוכר בדם עשויים להשפיע על המצב לצד תרופות ומזונות מסויימים, צריכת משקאות אלכוהוליים ואף תורשה גנטית", מסביר ד"ר רוב דנוף, רופא משפחה מפילדלפיה. אם אתם חווים הזעת יתר בלילה או מזיעים עם תסמינים נוספים, חשוב לפנות לרופא על מנת לשלוח מצבים חמורים יותר.  אך לעתים, כאמור, פשוט חם לנו עד שהדבר מטריד את מנוחתנו. הנה כמה מהדברים שניתן לעשות כדי להקל על המצב.
  2. החליפו את הסדינים

    קווין קווין, נשיא חברת Sleepletics, מציע לבצע כמה שינויים בסביבת השינה - החל מהסדינים שלנו. לדבריו, מומלץ להתחיל עם פשתן וכותנה ואם זה לא עובד, ישנן טכנולוגיות טקסטיל חדשות שעשויות לעזור. "בד הפועל באמצעות טכנולוגיית Celliant הוא למעשה כזה שסופג את חום הגוף שלנו וממחזר אותו לאור אינפרא אדום שנפלט חזרה לשרירי הגוף ולרקמותיו, מה שמגביר את זרימת הדם ומעודד שינה רגועה יותר והתעוררות אנרגטית".


  3. העדיפו מזרן היברידי

    ישנם לא מעט מזרונים שסופגים את חום גופנו ומתחממים במהירות. העדיפו מזרונים היברידיים שעשויים מכמה חומרים שונים שאינן מושפעים מחום הגוף ומאפשרים זרימת אוויר חופשית.

  4. קררו את החדר

    אם אתם מתלבטים בין מזגן למאוורר – דעו שבאופן עקרוני, שינה עם מאוורר עדיפה על שינה עם מזגן במקרים רבים. שינה עם מזגן בעיקר יכולה לסכן את השרירים שלנו ולגרום לנו להתעורר עם צוואר תפוס. כשישנים עם מאוור, הסיכון לכך נמוך יותר. עם זאת, שינה עם מאוורר עלולה לייצר בעיות עבור אלו הסובלים מאסתמה, אלרגיות, יובש בעור או בעיות בסינוסים. בשני המקרים מומלץ להניח כוס מים ליד המיטה במידה ואתם חשים ביובש בפה בלילה.

  5. בואו קליל

    הפיג'מה שלנו מגלמת תפקיד ראשי בשינה שלנו ובאיכותה. מומלץ להימנע מביגוד ומצעים שנוטים ללכוד חום, לכן הימנעו מכל בד שהוא משי, סאטן או פוליאסטר – בין גם בבגדים או במצעים. בד המשי אגב נהדר לבריאות השיער והעור שלנו, אך גם סופג חום וריחות, בניגוד לכותנה האוורירית למשל.
  6. אל תתאמנו לפני השינה

    כמו כן, ממליצים המומחים, לדלג על אימוני כושר לפני השינה. כל דבר שמעלה את טמפרטורת גופנו לפני השינה לא יעזור לנו להתמודד עם מכת החום בשעת לילה מאוחרת.
  7. מקלחת קרה לפני השינה

    אין כמו מים ביום חם וכשמדובר בלילות חמים - מקלחת קרירה ומרעננת תוריד את טמפ' הגוף, תקרר אתכם וגם העור שלכם יודה לכם על כך.