N12
פרסומת

את קודם: מה קורה כשהאישה עושה את הצעד הראשון?

מה כבר אפשר לחדש בעולם ההיכרויות, אתם תוהים? ובכן, הכירו את באמבל: המקום בו הנשים ורק הן מקבלות את הזכות והכוח לפנות ראשונות למי שהן רוצות באתר. ולא, לא רק ביום האישה אלא בכל יום של השנה. למה בעצם? כיצד והאם זה תורם להצלחת הקשר? מה גברים חושבים על זה? וגם: איך דייטים נראים בפוסט-קורונה?

מערכת TIP12
TIP12
פורסם: | עודכן:
בחורה בחור דייט
בחורה בחור דייט | צילום: unsplash
הקישור הועתק

אפליקציית ההיכרויות באמבל מנסה לאתגר את הססטוס קוו הרומנטי וליצור עולם שבו כל מערכות היחסים בריאות ושוויוניות. האם הפנייה הראשונית של הנשים באמת משפיעה על הצלחת הקשר? מה כדאי לעשות באתר היכרויות ומה ממש לא? ומהם הטרנדים הצפויים בתחום בשנה הקרובה? שאלנו את נעמי ווקלנד, סמנכ"לית bumble אירופה.

איך הכול התחיל?

"באמבל נוסדה ב-2014 על ידי המנכ"לית וויטני וולף הרד שראתה בעיה ורצתה לעזור לפתור אותה. רבות מהנשים בחייה עדיין חיכו שגברים יזמינו אותן לצאת, יבקשו את הטלפון שלהן או ייזמו שיחה באפליקציית היכרויות. למרות כל ההתקדמות שנשים עשו במקומות העבודה ובעמדות כוח, הדינמיקה המגדרית של היכרויות בתחום הרומנטי נותרה מיושנת. אז היא חשבה, מה אם אני יכולה להפוך את המצב? מה אם נשים יעשו את הצעד הראשון וישלחו את ההודעה הראשונה?"

איך עובדת האפליקציה?

"האפליקציה מבוססת מיקום, והמשתמשים יכולים לעשות 'סווייפ' ימינה או שמאלה. כששני אנשים מביעים עניין זה בזה, יש התאמה והם יכולים להתכתב. במערכות יחסים הטרוסקסואליות, האישה עושה את הצעד הראשון. המשמעות היא שהם חייבים לפתוח את השיחה תוך 24 שעות או שההתאמה תפוג. לאחר מכן, הגברים צריכים להגיב להודעה תוך 24 שעות. במקרה של התאמות מאותו מין, כל אחד יכול ליזום את השיחה, אך מגבלות הזמן עדיין חלות כדי לעודד אנשים לעשות את הצעד הראשון".

מי קהל היעד של האפליקציה?

למה בעצם לתת לאישה קדימות בפנייה לצד השני?

"המשימה היא ליצור עולם שבו כל מערכות היחסים בריאות ושוויוניות. מעבר לדייטים – הרצון הוא להשפיע על העולם הרחב ועל נשים ברחבי העולם".

האם השינוי הזה, בפנייה הראשונית של אישה, באמת משפיע על הצלחת הקשר?

"האפליקציה מעצימה נשים לעשות את הצעד הראשון ולצאת לדייט בתנאים שלהן מההתחלה. אבל אנחנו לבד לא יכולים לשנות את הציפיות החברתיות. אחת המשימות שלנו היא לדבר בקול על הציפיות המגדריות בזוגיות ולאתגר את הסטטוס קוו, את המסורות שמחזיקות אותנו ואומרות לנו איך אמורות להיראות מערכות יחסים ואיך נשים אמורות להתנהג בתוכן. רק כאשר אנו מודעים לחוסר השוויון נוכל לנהל שיחה פתוחה על האופן שבו הוא משפיע על הדרך שבה אנו רואים את עצמנו, את הפרטנרים שלנו ואת מערכות היחסים שלנו".

איך זה בעצם מעצים נשים מעבר לעובדה שהן מקבלות את "הכוח הראשוני"?

פרסומת

איך גברים מגיבים לזה?

"להיות ב'באמבל' אומר משהו עליך כגבר, זה אומר שאכפת לך משוויון ושאתה לא מפחד מנשים שיודעות מה הן רוצות. הערכים של קהילת באמבל מהדהדים וחלים על גברים באותה דרך שהם חלים על נשים – אדיבות, כבוד וביטחון. זה משהו שכולנו רוצים כשאנחנו מחפשים להכיר אנשים ולהתחיל קשרים בריאים באונליין".

מה עשוי להניע את הקשר קדימה ומה בדרך כלל לא עובד?

1. לעשות:

בחרו משהו בולט בפרופיל של הצד השני והגיבו עליו. זה מחמיא ומראה שבאמת הקדשת את הזמן לקרוא את הפרופיל ולהכיר ברמה עמוקה. תכניסו גם קצת כיף – שאלות טיפשיות שיחשפו את הצד השובב שלכם. אפליקציות היכרויות הן גם מקום מושלם להחמיא ולקבל מחמאות ללא לחץ. לאו דווקא על המראה – החמיאו על האומץ שלהם, על הטעם הייחודי שלהם במוזיקה. אם בכל זאת רוצים להחמיא על המראה, התמקדו בפנים ותגיבו בצורה קצרה, מתוקה ואגבית. הודעה ארוכה ומפורטת יכולה להיות אינטנסיבית מדי והערה המתמקדת בגופו של האדם עלולה להיות לא רצויה. והכי חשוב – תהיו עצמכם, זה הכי אטרקטיבי. אל תפחדו להיות אותנטיים. שאלו שאלות שחשוב לכם לדעת, שתפו בחוש ההומור שלכם – והכי חשוב, היו אדיבים.

2. לא לעשות:

אם הצד השני מפסיק להגיב, תניחו לו. ישנן סיבות רבות מדוע מישהו עלול להפסיק להגיב או לבטל התאמה לאדם, אז נסו לא לקחת את זה באופן אישי ולעבור להתאמה ולשיחה חדשה. אל תפתחו את השיחה בשאלה מינית או אינטנסיבית, זה לא הולם ועלול לגרום לאי נוחות. היצמדו להודעות שמתייחסות לשידוך כאל אדם ולא כאובייקט. גם שאלות רציניות מדי כדאי לשמור לשלב מאוחר יותר, כשמרגישים יותר בנוח אחד עם השני. כמו כן, אל תשלחו הודעות מרובות, החיים של כולנו עמוסים וזה עלול להיתפס כמעצבן. וכמובן – אל תשלחו תמונות בעלות אופי מיני, זה מטריד ויכול לעורר טראומות אצל הצד השני.

אילו שינויים צפויים לדעתכם בתחום ההיכרויות בשנה הקרובה?

"מנתונים פנימיים וסקרים עם מדגם של יותר מ-8,500 משתמשים ברחבי העולם, סימנו כמה טרנדים צפויים:
"האצת תהליכים: 1 מכל 3 משתמשים העידו כי הקורונה שינתה באופן דרמטי את מה שהם מחפשים בבני הזוג. הרוב מתעדפים פניות רגשית ביחס לפרמטרים אחרים, ו-1 מכל 4 ציינו שהמראה החיצוני חשוב להם פחות מבעבר.

פרסומת
  1. דייט כאמצעי

    "המגיפה גרמה לכמעט מחצית מהמשתתפים לתהות לגבי ה'טיפוס' שלהם ולשנות את הגישה שלהם לעולם הדייטינג לסקרנית וחוקרת".
  2. דייטים מבוססי תחביבים

    "יותר ממחצית המשתמשים אימצו תחביבים ורכשו כישורים חדשים במהלך השנתיים האחרונות, מאפייה ועד פעילות ספורטיבית, ולכן 1 מכל 4 מתכננים דייטים סביב התחביבים החדשים".
  3. רווקות מודעת

    לאחר שנתיים של ריחוק חברתי, המגיפה גרמה למחצית המשתמשים להבין שזה בסדר להיות לבד לזמן מה. אנשים מקבלים במודע החלטה להישאר רווקים, ורוב הרווקים מודעים יותר בכל הקשור לדייטים. לדוגמה, מתי וכיצד הם יוצאים לדייט".

  4. דייט יבש

    "המתח של השנתיים האחרונות הוביל רבים להרגלי שתייה חדשים. 1 מתוך 3 נוטים כעת לשקול לצאת ל'דייט יבש' מאשר לפני המגיפה. זה אפילו גבוה יותר בקרב בני 32 ומטה, ונראה שדור ה-Z מתנגדים למגמה של משקאות אלכוהולים בדייט הראשון".