בעולם הדיגיטלי המהיר של היום, שבו טווחי הקשב מצטמצמים והתחרות עצומה, אי אפשר שלא להפריז בחשיבותו של דף נחיתה מעוצב היטב - אותו שער וירטואלי, נקודת המגע הראשונה בין הקהל שם בחוץ לבין השירות/מוצר שאתה מבקש למכור. 

יש להניח שתגיעו לאחד כזה דרך פוסט בפייסבוק/באינסטגרם או בכלל מגוגל. אפשר כמובן גם לקרוא לו דף מכירה במקום נחיתה שהלוא זו מטרתו. אז אם יש לכם אחד כזה אבל אתם לא רואים ממנו תוצאות, יש לזה כמה סיבות. אתי דהאן, מומחית לכתיבה שיווקית, עם כל הסיבות לכך שהדף לא מייצר מספיק לידים

למה בכלל דף נחיתה? 

המטרה הכי חשובה של עמוד נחיתה, שלא כמו אתר אינטרנט מסורתי שמשרת מגוון רחב של מידע ויעדים, הוא להניע להמרות: מגולש לרוכש. הוא מתמקד במוצר, שירות או קמפיין ספציפי ומבטל הסחות דעת שעלולות להסיט את תשומת הלב של המבקרים מלנקוט בפעולה הרצויה. על ידי ייעול חווית המשתמש, אופטימיזציה של אלמנטים משכנעים והתאמת תוכן לצרכים ספציפיים, דף נחיתה מעוצב מגדיל את הסבירות להשגת יעדי השיווק שלנו. 

עמוד נחיתה עושה עוד דבר אחד חשוב: הוא מאפשר לנו למקד את הקהל. באמצעות פילוח קפדני של קהלים והעברת הודעות מותאמות אישית, ניתן ליצור חוויה מותאמת דמוגרפית, על בסיס תחומי עניין או נקודות כאב שונות. רמה זו של התאמה אישית משפרת את המעורבות, מבססת אמינות ומטפחת אמון, מה שמוביל לאחוזי המרה גבוהים יותר ולקשר חזק יותר עם הקהל שלך.

אז למה חשוב לשים לב?

חתכו, דייקו, קצרו

דף נחיתה ארוך ממש לא מוכר, למעשה ההיפך הוא הנכון - Les Is More. יש כאלה שיגידו שיש להם מלא מלל לכתוב לגולש, אבל חשוב לזכור שעמוד נחיתה הוא לא המקום להעמיס. אין לאנשים באמת סבלנות, יכולת ורצון לקרוא כל כך הרבה. נסו לקצר כמה שיותר ודייקו את המסרים, סננו מילים מיותרות שחוזרות על עצמן וכאלה שלא משרתות את המטרה שהיא המכירה של המוצר שלהם. כלל האצבע של דהאן הוא 6-10 חלקים, לא יותר. 

 

אל תעופו על עצמכם. מדי 

אין הנחתום מעיד על עיסתו. עמוד נחיתה הוא פחות המקום לדבר עליכם אלא יותר על איך השירות/המוצר שלכם יועיל לאחר. "במקום לספר עד כמה אתם טובים, ספרו על התועלות שיהיו ללקוח הפוטנציאלי שלכם מהמוצר או מהשירות״. מסבירה דהאן ומדגישה כי אפשר כמובן להוסיף כמה מילים על עצמכם או על העסק אבל בטוב טעם.

אל תשכחו את הדבר הכי חשוב

אז כתבתם ועיצבתם עמוד נחיתה יפהפה, מזמין ונפלא, הגולש התרשם וממש רוצה להשאיר פרטים, אבל הכפתור היה בתחילת הדף והוא בינתיים גלל מטה ולא מוצא את הטופס או את הלחצן שמוביל לווטצאפ. לדברי דהאן, הכפתור הזה הוא בדיוק מה שמפיל לכם הפניות/ לידים. ״אני ממליצה לשים לפחות 3-4 פעמים בדף נחיתה כפתור או טופס להשארת פרטים, כך הלקוח יוכל בכל רגע נתון להשאיר פרטי התקשרות, להירשם לוובינר, לרכוש קורס וכך הלאה׳״.

אין המתחכם למד

לפעמים מסרים בדפי נחיתה יכולים להיות מתוחכמים יתר על המידה ולא ברורים לגולש. זה נכון שקופי מדליק יכול להיות אחלה, אבל ודאו שהוא לא נעשה לא על חשבון העברת המסר הרצוי. זה קריטי ממש במשפט הפתיחה של הדף. "חשוב מאוד להעביר את המסר בצורה ברורה כדי לאפשר לגולש להבין לאן הוא הגיע ומה עליו לעשות". 

 אל תהיו פושרים

זה נכון שעמוד נחיתה חייב למכור ולמשוך את הגולש בצוואר כדי שישאיר פרטים או יבצע רכישה, אבל יש דרך לעשות את זה בצורה חכמה. "לפעמים אגרסיביות או חזרה על מסרים בסגנון 'רכשו עכשיו כי זהו המוצר האחרון' קצת מרתיע את הגולש. נסו לחשוב על משפט מניע לפעולה שיכול להיות הומוריסטי, אולי כזה שיגע בכאב של הגולש או שיסביר לו כמה המוצר או השירות שלכם הולכים לשנות לו את החיים ולחסוך לו כסף".

חלוקה לא נכונה בכלל של הדף

״פעמים רבות אני נתקלת בדפי מכירה מבולגנים שמקשים עליי להבין מה הם רוצים ממי. חשוב שדף הנחיתה יהיה מרווח, 'פרש' ולא עמוס מדי, ומה שיותר חשוב הוא החלוקה של הסקשנים״, מסבירה דהאן. חשוב לתכנן מה יהיה בכל חלק שהלקוח מגיע אליו. לדגומה בדף של קורס לאיפור קבוע, כדאי לומר בתחילת הדף למי הוא מתאים, לשלב את הסילבוס, את הבידול של המותג וכמה מילים על מי שמעבירה את הקורס".

בלוקים מעצבנים של טקסט

אם יש דבר שדהאן "אלרגית" אליו הוא עומס טקסט. ״דף נחיתה חייב להיות נקי עם פסקאות קצרות, שילוב של תמונות, אייקונים, בולטים ועוד״. דבר נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא חוויית הקריאה. הקפידו שהטקסטים לא יהיו מאוזנים (מ-אוזן לאוזן, כן?), כלומר שלא יהיו פרוסים על מסך שלם שאז העין של הקורא צריכה לזוז מלא (בנייח), אלא כתבו טקסט ולצידו מקמו תמונה למשל".

מה לא כתוב למי מתאים הדבר הזה?

טעות ממש נפוצה היא שלא כותבים למי השירות או המוצר מתאימים. "הדף יכול להיות פנומנלי, אבל הגולשים לא יבינו אם המוצרים מתאימים להם ולא יחושו סוג של הזדהות. כתבו פסקה שלמה – למי המוצר/השירות מתאים. לדוגמה, הוצאת דרכון גרמני מתאימה לאנשי עסקים לטובת אינטרס עסקי, לסבים וסבתות שרוצי להעביר אזרחות לנכדים, להייטקיסטים שרוצים לעשות רילוקיישן, לסטודנטים שרוצים לעשות התמחות בחו״ל וכו׳.  

רגע, איפה אתם מקבלים קהל?

חוסר בפרטים בסיסיים יכול לגרום לגולש לעשות אחורה פנה. "חשוב להבין שיכול להיות מאוד שהגולש לא מכיר אתכם בכלל, ולכן תנו לו פרטים בסיסיים כמו האם יש קבלת קהל או שירות בזום, כמה זמן המשלוח, מה הכתובת של המקום, האם יש שירות לקוחות וכל מידע שרלוונטי לו לדעת".