נוכח הלחימה, בעלי עסקים רבים מוצאים עצמם נדחקים לשטח לא ידוע בעודם מתמודדים עם חוסר ודאות מוחלט. יש לא מעט עסקים שאינם מוגדרים חיוניים וברגע אחד, איבדו את כלל לקוחותיהם ונאלצים לעשות חישוב מסלול מחדש, גם אם לזמן קצר עד שהשגרה תשוב, כך או אחרת. יוסי לוי, מנטור בינלאומי לשיווק אסטרטגי ויועץ לאנשי עסקים, עם טיפים ועצות שיסייעו לבעלי עסקים לצלוח את המשבר הכלכלי-עסקי שנוצר עם פרוץ המלחמה

  1. השקעה לטווה הארוך

    עסקים רבים, בעיקר קטנים, שחיים בכל חודש מהמכירות שעשו באותו חודש עלולים למצוא את עצמם בבעיה. לכן, בעת מלחמה כשאינם מייצרים הכנסה, הלוואה לחודשיים-שלושה קדימה זה אכן פתרון טוב. גם חברות גדולות ומצליחות לקחו הלוואה בתקופת הקורונה. לא בהכרח כי הם היו חייבות כדי לשרוד, אלא כי הלוואה לוקחים כשהעסק עדיין יציב ולא בנפילה. לכן, הלוואה בשביל לעבור את החודשים הקרובים הופך להיות פתרון שעדיף על נפילה.
  2. הקדישו זמן לעבודה

    הראש לא עובד בצורה חכמה ויצירתית בזמן שהוא שקוע בעדכונים החדשותיים מכלי התקשורת. אין שום תועלת לעקוב אחר העדכונים 24 שעות ביממה. קחו החלטה שפויה להתנתק לשעתיים ולהקדיש את הזמן לעבודה רציפה של לפחות שעתיים מבלי להציץ בחדשות.
  3. צאו מהבית, וגם לזמן קצר

    להיות כל היום בבית עם הילדים בזמן שזורמות אלינו ידיעות מעוררות פחד ותוך כדי לנסות לנהל עסק זו סיטואציה המשפיעה על כולנו לרעה ובעיקר מכניסה אותנו למוד פסיבי ולא אקטיבי. הגוף ובעיקר הראש דורשים חיוביות ועשייה ולכן מומלץ מאוד לצאת להליכה קצרה, לשבת עם חבר או חברה או כל דבר שינתק אותנו משגרת החירום המלחיצה והשוחקת.
  4. הציעו את שירותכם

    אם העסק שלך מתחום הטיפול/אימון או כל מקצועות הרגש, זה הזמן לתת לאחרים ליהנות מהכלים שלך, גם במחיר של הפסד כלכלי מסוים לטווח הקצר. זה הזמן להזמין את כולם להכיר אותך, גם באמצעות טיפול ראשוני חינם, וליהנות מהכלים והערך שלך. מעבר לפוטנציאל העסקי, חשוב להישאר בעשייה ובפרקטיות.
  5. חשיבה מחוץ לקופסה

    הכי קל זה ליפול למרה שחורה, להתמקד בשלילי, בהגבלות ובמה שאי אפשר לעשות בימים אלה. הדרך לעבור משבר כמו גדול, היא להתמקד בחיובי. תשאלו את עצמכם מה אתם כן יכולים לעשות. כל משבר מייצר הזדמנויות ולוקח זמן לראות אותן.
  6. מה?! להרוויח כסף בזמן מלחמה? כן!

    לא כי אנחנו אגואיסטים. אלא כי אנחנו לא רוצים לשקוע בדיכאון ובטח לא רוצים שהלקוחות שלנו ישקעו בדיכאון. כך גם אנחנו וגם הם עסוקים בלדאוג לעצמם ובעשייה חיובית ועסקית ולא שוקעים בפחד ואימה. זו דרך מעולה לחזק את העורף.
  7. לצמוח או לצנוח

    כבעלי עסקים בזמן משבר אנחנו מנצלים את הסיכונים וההזדמנויות כדי לעלות למעלה ואם לא מצליחים בכך אנו צונחים למטה. הפוקוס כדי לעלות צריך להיות הלקוחות שלנו. זיהוי הזדמנויות, מה הבעיות המשמעותיות של הלקוחות שלנו ואיך פותרים אותן. כך אפשר להפוך משבר להזדמנות.
  8. להשתפר!

    יש לך עכשיו זמן פנוי! זה הזמן להשקיע בללמוד על שיווק וטכנולוגיה שיסייעו לפיתוח העסק שלך. זה הזמן להעמיק ולשכלל את הידע שלך בתחומך. הרעיון הוא לא לחכות שהמשבר יחלוף והכל יחזור להיות כרגיל, אלא לנצל את הזמן הלכאורה אבוד כדי להעשיר ולהעמיק את הידע, ללמד אודות שיווק וטכנולוגיות חדשות, להשקיע בפיתוח והעמקת הידע, להרוויח את הזמן הזה.
  9. לבסס את האוטוריטה

    אם העסק שלך נמצא בתחום שנמצא בקיפאון כרגע, כמו למשל ענף הנדל"ן, זאת הזדמנות לעסוק בייעוץ ללקוחות באותו תחום ולבסס את המקצועיות והמומחיות שלך כמומחה ובעל אוטוריטה וידע בתחומך.