N12
פרסומת

הפך לטרנד: בעקבות דני אבדיה - לא מעט ישראלים טסים לראות משחקי NBA

ההצלחה של דני אבדיה ב-NBA השנה גרמה ללא מעט ישראלים לטוס לעיר שלא היתה על מפת התיירות שלנו עד לאחרונה, ולעודד אותו מקרוב. גם ההצלחה של הפועל תל אביב ביורוליג והמונדיאל המתקרב גרמו לתיירות הספורט לנסוק. "אנשים מחפשים חופשה שיש מאחוריה סיפור, בדיוק כמו שהיה עם ההופעות באירופה"

אילן ארנון
פורסם: | עודכן:
פורטלנד
פורטלנד | צילום: Twin Sails, shutterstock
הקישור הועתק

ההצלחה של דני אבדיה העונה ב-NBA, ביחד עם ההצטרפות של הפועל תל אביב ליורוליג, הקפיצו ברגע טרנד שצבר תאוצה בקרב לא מעט ישראלים: חופשות סביב משחקי כדורסל.

זה לא חדש שחופשות נושא הפכו לדבר מבוקש, וכיום לא מעט נופשים מחפשים ערך מוסף בחופשה שלהם. לא רק לעשות בטן גב במלון או לצאת לטיול אורבני באירופה - אלא לשלב גם תוכן. וכך, כמו שטיילור סוויפט, קולדפליי, פסטיבלים, ריטריטים או אירועי ספורט גדולים משכו אליהם לא מעט תיירים בעבר, גם דני אבדיה מושך אליו לא מעט מעריצים בתקופה האחרונה.

"כל משחק שדני אבדיה משחק בו יוצר היום עניין", אומר אסי אוחנה, מנכ"ל משותף ב- NBATrips. "הישראלים פטריוטיים ודני מייצג אותנו בגאווה. יש עליו הסכמה גורפת על היותו השחקן הטוב בקבוצה. השילוב של הערכים וההתנהלות של דני יחד עם היכולת המקצועית המרשימה שלו, בנוסף לקהל ישראלי פטריוטי שאוהב לתמוך בישראל ולייצג אותה מייצר חוויית צפייה אמוציונלית ומלאה בגאווה".

דני אבדיה פורטלנד דאלאס
פעם טיילור סוויפט - היום דני אבדיה | צילום: רויטרס

אוחנה מסכים שאבדיה התלבש על נישה הולכת וגוברת של חופשות נושא: "חופשות הספורט הן חלק ממגמה תיירותית רחבה ומובהקת: אנשים מחפשים חופשה שיש מאחוריה סיפור. בדיוק כפי שבשנים האחרונות החופשות סביב הופעות של אמנים גדולים, ריטריטים ייעודיים וטיולי יין הפכו ל'עוגן' סביבו בונים את כל החוויה, כך גם הספורט הפך לסיבה לצאת מהשגרה. מה שמעניין הוא שהביקוש אינו נובע רק מאהבת המשחק עצמו, אלא מהרצון להיות חלק מתרבות גלובלית. משחק NBA, לדוגמה, הוא אירוע תרבותי לכל דבר: המוזיקה, התאורה, האווירה באולם והאוהדים האייקוניות של המקומות, והמפגש עם מותגי על של ספורט עולמי. בישראל יש לכך השנה ביטוי מיוחד עם שחקן ישראלי, דני אבדיה, שהוא הכוכב של הקבוצה. כל אלה הופכים את הטיול לחוויה שאנשים רוצים לתכנן מראש, אפילו חודשים לפני. זו כבר לא חופשה 'רגילה', אלא חופשה שמגיבה לצורך חדש של ישראלים, לצאת אל העולם ולחזור עם משהו גדול יותר מתמונות בסטורי: תחושת השתתפות ברגע תרבותי".

אבל בניגוד להופעות, ספורט זו לא נישה ששמורה לרוב לאבות ובנים או חברים? 
"נכון שלפני כמה שנים התבנית המוכרת הייתה 'אבא ובן בטיול NBA', אבל המציאות כיום הרבה יותר מגוונת. משפחות שלמות מצטרפות לחופשות ספורט, כולל אימהות וילדות, בני זוג וחברים. חלק מזה קשור לכך שהיעדים עצמם, ניו יורק, לוס אנג'לס, מיאמי, אורלנדו ועוד הם ערים שמטבען מושכות משפחות ומציעות הכל מהכל: טבע, בידור, תרבות, קניות, פארקים ואטרקציות. כך שהמשחק מהווה נקודת שיא, אבל לא החוויה הבלעדית. יש גם הבנה הולכת וגוברת של הורים שהדרך לחבר ילדים לחופשה היא לתת להם רגעים בלתי נשכחים, והספורט מספק את זה באופן טבעי. עבור חלק מהמשפחות, צפייה במשחק NBA היא כמו הופעה של כוכב־על, חוויה שמצדיקה נסיעה".

הוא ממשיך: "חשוב גם להבין שכיום טיולים מאורגנים הם לא מה שאנחנו מכירים מהעבר. אלה מה שאנחנו מכנים 'טיולים מאורגנים חופשיים'. מצד אחד זה חוסך לך הרבה כאב ראש, מטפלים לך בכל פרטי הטיול שהארגון שלהם כרוך בהרבה מאוד משאבי זמן, אבל מצד שני יש גמישות. כל משפחה או מטייל בוחר מה שנוח לו בזמן הטיול. זה העידן החדש של טיולים מאורגנים".

פרסומת
(הפועל "IBI" תל אביב)
גם ההצלחה של הפועל תל אביב עזרה להקפיץ את הטרנד | צילום: ספורט 5

ומה לגבי המחיר? אוחנה מסכים שאי אפשר להתעלם מכך שזו חופשה יקרה יחסית: "זה לא לכל כיס, אבל חשוב להבין מה עומד מאחורי המחיר. בניגוד לחופשה סטנדרטית שבה כל רכיב מוזמן בנפרד, כאן מדובר בחבילה שמאגדת טיסות ישירות, לינה במלונות איכותיים, נסיעות בין ערים בארה"ב, סיורים באתרי תיירות, מדריכים צמודים, והכי חשוב, כרטיסים למשחקים מהשורה הראשונה".

2026 תהיה שנה של תיירות ספורט

"בשנתיים האחרונות חלה עלייה של 30 אחוזים בביקוש להופעות אמנים ופסטיבלים בינלאומיים, ולצד זאת, חלה גם עלייה משמעותית בביקוש לתיירות ספורט בחו"ל", אומר גל שורר, סמנכ"ל איסתא ספורט. 

הוא ממשיך: "העולם מתכונן לשנה בה יתקיימו אירועי ספורט ענקיים, וזה מורגש היטב גם אצל הקהל הישראלי. ההתעניינות בחבילות ספורט עלתה בעשרות אחוזים, ותופעת ההזמנות המוקדמות לקראת מונדיאל 2026, שיתקיים בצפון אמריקה, שוברת שיאים. אנחנו מעריכים כי יותר מ־20 אלף ישראלים יטוסו למונדיאל הקרוב, ורואים כבר עכשיו עלייה חדה בביקוש למשחקים באירופה - בכדורגל, בכדורסל ובאירועי ספורט נוספים. החוויה של משחק גדול בחו"ל הופכת השנה לנגישה, קלה ומרתקת מתמיד".

פרסומת
מונדיאל 2026
2026 הולכת להיות שנת המונדיאל | צילום: רויטרס

מלבד המונדיאל, שורר מציין את אולימפיאדת החורף (בחודש פברואר) ומשחקים גדולים לספורט הישראלי (מהעלייה ההיסטורית של הפועל תל אביב בכדורסל ליורוליג ועד השתתפותו של דני אבדיה ב-NBA). "כל אלה יוצרים ביקוש הולך וגובר לאירועי ספורט ברחבי העולם. כבר עכשיו, חצי שנה לפני פתיחת המשחקי המונדיאל למשל, יש זינוק בביקוש לחבילות".