מחר (חמישי) ייפתח באוסטרליה וניו זילנד מונדיאל הנשים 2023. זהו הגביע העולמי התשיעי לנשים שפיפ"א מארגנת - והוא אירוע השיא של מה שהארגון הגדיר כ-"שנת הנשים". בחודשים האחרונים כדורגל הנשים שבר לא מעט שיאים ברחבי אירופה והטורניר הזה צפוי לשבור שיאים חדשים. בינתיים, מחוץ למגרש, שיאים כבר נשברים בזה אחר זה.

בדומה לטורניר הגברים, גם כאן משתתפות 32 נבחרות שמחולקות ל-8 בתים של 4 נבחרות. שתי הראשונות מכל בית מעפילות לשמינית הגמר. ארצות הברית, שהגיעה לגמר שלוש פעמים ברציפות וזכתה פעמיים, היא הפייבוריטית הברורה לזכייה. עוד ברשימת הפייבוריטיות אפשר למצוא את הולנד, שהפסידה לארה"ב בגמר המונדיאל הקודם ועכשיו נמצאת איתה באותו בית, אנגליה, צרפת, שוודיה ואף פעם אי אפשר להספיד את המארחות.

נבחרת ארצות הברית מונדיאל הנשים 2019 (צילום: רויטרס)
ארה"ב זוכה ב-2019 | צילום: רויטרס

הרבה לפני שהטורניר התחיל, התקיימה מלחמה על זכויות השידור - אלא שבניגוד למה שאנחנו רגילים מטורנירי הגברים, כאן המלחמה הייתה דווקא על המחיר הגבוה. זהו הטורניר הראשון אליו פיפ"א מכרה את זכויות השידור בנפרד ולא כ"בונוס" על רכישת זכויות השידור של טורניר הגברים. פיפ"א הציבה לעצמה יעד, כנראה דמיוני, של מיליארד דולר הכנסה - וכעסה על רשתות השידור הגדולות בעולם שהציעו סכומים נמוכים מאוד.

בסופו של דבר, הזכויות ברחבי העולם נמכרו בכ-300 מיליון דולר והטורניר ישודר גם בלא מעט מדינות שלא משתתפות בטורניר, ישראל למשל. בטורניר הקודם צפו, לפי הדיווחים, כ-1.12 מיליארד בני אדם בסך הכל, כשנשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו, צופה שמספר הצופים בטורניר הקרוב יהיה גדול הרבה יותר: "בשנים האחרונות ספורט נשים חווה גדילה בצופים ובמשתתפות, מה שיבוא לידי ביטוי בטורניר הקרוב", אמר.

 

 

בינתיים, בצרפת לוקחים את הטורניר מאוד ברצינות. הנבחרת שאירחה את הטורניר הקודם והגיעה לרבע הגמר מצפה לגדולות על המגרש, אבל בינתיים גנבה את ההצגה מחוץ למגרש. בפרסומת שעלתה לקידום הנבחרת בטורניר, נראים שחקני נבחרת הגברים, כמו קיליאן אמבאפה ואנטואן גריזמן, מלהטטים בכדור. "רק ה'לה בלוז' (הכינוי לנבחרת צרפת) יכולים להביא אותנו לאמוציות כאלה", נכתב על המסך. "אלא שלא אותם אתם רואים כאן".

עמוק בתוך הפרסומת מבינים הצופים כי הם חזו ב-"דיפ פייק" וכי השחקנים שהם ראו מלהטטים בכדור - הן בכלל כוכבות נבחרת הנשים דוגמת סאקינה קרצ'אווי ודלפין קסקרינו. "באורנג' (החברה המפרסמת) כשאנחנו מעודדים את 'לה בלוז' אנחנו מעודדים את 'לה בלוז'", נכתב בסיום הפרסומת. הפרסומת הפכה לוויראלית ימים לאחר שנחשפה, כשזכתה לאלפי שיתופים בטיק-טוק, טוויטר ושאר הרשתות החברתיות. 

 

 

בארצות הברית, כאמור אלופת שני הטורנירים האחרונים ואחת המדינות היחידות בה כדורגל הנשים חזק מכדורגל הגברים, הגדילו לעשות - והדגש הוא על הגדילו. אלכס מורגן, שזכתה עם הנבחרת בשני הטורנירים האחרונים ובנוסף במדליית זהב באולימפיאדת לונדון 2012, הפכה לאחת משתי הקפטניות של הנבחרת בטורניר הנוכחי וזכתה לכבוד כשנחשף פסל ענק בדמותה. הפסל, שמזכיר את פסל החירות, מתנשא לגובה 6 מטרים, הוצב בקליפורניה כהכנה לטורניר.

"וואו, הוא גדול", כתבה מורגן בטוויטר. "זה חמוד. הפסל בוודאות גבוה ממני. הוא כל כך אמיתי. אנחנו צריכות לארוז אותו במזוודות שלנו ולקחת אותו איתנו לטורניר". הפסל של מורגן יצא לסיור ארצי, בפיקוח של פוקס ספורטס, כולל ביקורים בניו יורק ובמשחק האולסטאר של MLB בסיאטל.